[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.3

BMW X5 M i X6 M. Zdjęcia i dane techniczne

BMW zaprezentowało topowe wersje swoich SUV-ów. Modele BMW X5 M oraz X6 M otrzymają mocny silnik V8.

BMW X5 M i X6 M BMW X5 M i X6 M
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 581 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

BMW X5 M i X6 M – silnik i napęd

Do napędu topowych odmian obu SUV-ów posłuży silnik M TwinPower Turbo V8 o pojemności 4,4 litra. Maszyneria ta generuje maksymalną moc 600 koni mechanicznych i moment obrotowy na poziomie 750 Nm.

Napęd przenoszony jest na wszystkie koła z pomocą systemu Active M Differential, za pośrednictwem automatycznej przekładni M Steptronic o ośmiu przełożeniach. Taki zestaw – moc, moment obrotowy i skuteczny napęd czterech kół zapewnia iście wyczynowe osiągi.

Na przyspieszenie od 0 do 100 km/h modele X5 M i X6 M potrzebują zaledwie 3,9 sekundy. Maksymalna prędkość jest fabrycznie ograniczona do 250 km/h, ale zakup opcjonalnego pakietu M Driver's Package podnosi poprzeczkę elektronicznej blokady do poziomu 290 km/h.

Ale to nie koniec świetnych wiadomości dla tych, którzy planują zakup jednego z tych rasowych SUV-ów. Za odpowiednią dopłatą wybrać można bowiem wariant Competition dla obu modeli. Co daje ta opcja? Całkiem sporo.

Zobacz także: trzy tysiące nowych BMW i Mini gnije na parkingu

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5 M i X6 M BMW X5 M i X6 M

W odmianie Competition silnik BMW X5 M oraz X6 M został wzmocniony i dysponuje mocą maksymalną 625 KM, natomiast moment obrotowy wzrósł do poziomu 750 Nm. Oczywiście ma to wpływ na osiągi, bo oba SUV-y przyspieszają do „setki” w 3,8 sekundy. Maksymalna prędkość pozostaje niezmieniona.

Potężne siły napędowe wymagają jednocześnie skutecznego układu hamulcowego, bo przecież nie sztuką jest rozpędzić dużego SUV-a z takim zapasem mocy, ale już zatrzymanie tej masy staje się wyzwaniem.

Dba o to wyczynowy układ hamulcowy, na który składa się sześciotłoczkowy system zacisków z przodu, hamujący duże tarcze o średnicy 15,5 cala. Z tyłu natomiast działa jednotłoczkowa konstrukcja z tarczami o średnicy 15 cali.

Zobacz także: rewolucyjny Volkswagen ID.3 już jest!

REKLAMA

BMW X6 M BMW X6 M

BMW X5 M i X6 M – nadwozie i wnętrze

Wróćmy jeszcze na koniec do stylistyki. Tradycyjnie dla modeli z serii M jest ona podrasowana w stosunku do bazowych wersji. Zmienione zderzaki i grill z czarnym wypełnieniem a także aerodynamiczne obudowy lusterek nadają obu SUV-om drapieżnego wyglądu.

Z tyłu natomiast zamontowano dwie podwójne końcówki wydechu, który generuje dźwięk „podkręcający emocje”, jak określa to sam producent. Brzmienie układu wydechowego jest przy tym zależne od wybranego trybu charakterystyki napędu.

Zobacz także: rasowe kombi - Audi RS6 Avant

REKLAMA

REKLAMA

BMW X5 M BMW X5 M

Wyczynowy charakter wersji M oraz odmiany Competition widać oczywiście również w kabinie. Na przykład dzięki specjalnie opracowanej kierownicy M Performance kierowca ma wszytko pod kontrolą, nawet podczas bardzo dynamicznej jazdy. W ostrej jeździe pomaga też wydatna część chwytna z alcantary, z dużymi podparciami na kciuki i specjalnym podbiciem.

Oprócz standardowych elementów, takich jak czerwone oznaczenie środkowe i srebrnoszare ręczne szwy krzyżykowe, kierownica M Performance ma jeszcze inne detale, takie jak karbonowa nakładka M Performance, napis M Performance czy wstawka z alcantary.

Adekwatnie do tego oferowane są również łopatki zmiany biegów M Performance z karbonu, zamiast w standardowym chromowanym wykończeniu.

Oba modele wzbogacą ofertę modelową BMW już w listopadzie. Bliżej tej daty poznamy ceny tych SUV-ów.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij