[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
2.5

BMW X6 (Frankfurt 2019)

Nowe BMW X6 ujrzało światło dzienne na salonie samochodowym we Frankfurcie. Ma bardziej wyrazistą stylistykę i jest naszpikowany nowinkami technicznymi.

BMW X6 (Frankfurt 2019) BMW X6 (Frankfurt 2019)

BMW X6 w swojej trzeciej odsłonie współdzieli platformę BMW CLAR (Cluster Architecture) z bardziej klasycznie stylizowanym BMW X5, ale jeśli chodzi o design, to od swojego brata różni się tradycyjnie niemal wszystkim.

BMW X6 – stylistyka

Nowe BMW X6 jest bardzo wyraziste w swoim wyglądzie. Przedni pas z dużym, choć nie tak wielkim jak w BMW X7, grillem i gładkimi kloszami reflektorów prezentuje się elegancko, ale przy tym drapieżnie. Wisienką na torcie jest funkcja podświetlenia grilla, co daje nocą bardzo ciekawy efekt.

Wcale nie mniej interesujący jest tył dużego SUV-a. Jest on pełen ostrych kątów i wyrazistych, mocno zarysowanych przetłoczeń. Wysoko umieszczone i rozciągnięte w poziomie klosze lamp tylnych, z poziomo biegnącą listwą świetlną, dają wrażenie większej szerokości, przez co X6 wydaje się bardziej masywna, niż jest.

Po wyposażeniu samochodu w adaptacyjne światła przednie LED, z opcjonalną funkcją BMW Laserlight w trybie selektywnego trybu świecenia, reflektory będą skutecznie oświetlać drogę, a światła drogowe z funkcją nieoślepiania innych kierowców zadbają o dobrą widoczność i bezpieczeństwo przy zwiększonym do 500 m zasięgu widzenia.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

BMW X6 (Frankfurt 2019) BMW X6 (Frankfurt 2019)

BMW X6 – nadwozie i wnętrze

Nowe BMW X6 ma nadwozie dłuższe od poprzednika o 26 milimetrów (obecnie 4935 mm) i szersze o 15 mm (obecnie 2004 mm). Nadwozie obniżono też o 6 mm (obecnie 1696 mm), tak aby uzyskać dynamicznie rozciągniętą proporcję oraz bardziej muskularną sylwetkę. Rozstaw osi został zwiększony o 42 mm i w nowym modelu wynosi 2975 mm.

Wnętrze oferuje szerokie możliwości personalizacji i organizacji przestrzeni. Od oparć tylnych siedzeń dzielonych w proporcji 40:20:40 do możliwości ich złożenia w celu zwiększenia pojemności bagażnika – od 580 do 1530 litrów.

Dostępnych jest także wiele możliwości wyposażenia opcjonalnego, w tym takie charakterystyczne elementy jak:

  • wielofunkcyjne siedzenia z możliwością masowania,
  • czterostrefowa klimatyzacja automatyczna,
  • uchwyty napojów z regulacją temperatury,
  • szklane aplikacje na wybranych przełącznikach,
  • panoramiczne okno dachowe Sky Lounge,
  • zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air,
  • system audio surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D.

Zobacz także: nowy Land Rover Defender - powrót legendy!

BMW X6 (Frankfurt 2019) BMW X6 (Frankfurt 2019)

BMW X6 – silniki

Nowa płyta podłogowa to również nowe możliwości i odświeżona gama silników. Bazowy model sDrive40i, a także czteronapędowa odmiana xDrive40i, korzystają z 3,0-litrowego silnika z sześcioma cylindrami w rzędzie. Generuje on moc 340 KM i 447 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To o ponad 30 KM i 47 Nm więcej, niż w starym X6. Lepsze jest także przyspieszenie do „setki”, które zajmuje 5,2 sekundy.

Mocniejszy wariant X6 M50i napędzany jest z kolei 4,4-litrowym silnikiem V8, generującym moc 530 KM i 750 Nm momentu obrotowego. To więcej o ponad 80 KM i 100 Nm, niż w poprzednim modelu i pozwala osiągnąć „setkę” w niewiele ponad 4 sekundy, o pół sekundy szybciej niż w odchodzącym X6.

W Europie oferta obejmie jeszcze dwa modele z dieslem. Jeden z nich to X6 M50d z 3,0-litrowym silnikiem sześciocylindrowym, generującym 400 KM mocy i 760 Nm momentu obrotowego. Przyspiesza on do „setki” w 5,2 sekundy.

Drugi wariant wysokoprężny to xDrive30d, również z 3,0-litrowym sześciocylindrowym turbodieslem, ale o mniejszej mocy, sięgającej 265 KM. Moment obrotowy dochodzi maksymalnie do wartości 620 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h trwa w tej wersji 6,5 sekundy.

Podobnie jak poprzednik, nowy BMW X6 będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych w zakładach Grupy BMW w Spartanburgu. Model zostanie wprowadzony na rynek w listopadzie 2019 roku.

Zobacz także: Lamborghini Sian - szybki jak błyskawica

BMW VBX6 (Frankfurt 2019) BMW VBX6 (Frankfurt 2019)

BMW VbX6 - czarny charakter

Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie BMW prezentuje w specjalnym pomieszczeniu wyjątkowy, pojedynczy egzemplarz pokazowy BMW X6 pokryty powłoką Vantablack Vbx2. Jest on owocem współpracy BMW i firmy Surrey NanoSystems, w której opracowano technologię Vantablack.

Samochód pokryty jest czarnym lakierem, który jest tak naprawdę powłoką o specjalnej nanonstrukturze, która pochłania ponad 99 proc. światła widzialnego. Daje to niesamowity efekt głębokiej czerni. Tak głębokiej, że niemal niewidoczne dla oka stają się wszelkie zakrzywienia karoserii i przetłoczenia blachy, a samochód wygląda w pewnym stopniu jak dwuwymiarowy.

Mózg ma bowiem problem z prawidłową interpretacją takiej powierzchni, postrzegając ją jako pustkę lub „nicość”. Z tego względu oryginalna powłoka Vantablack nie nadaje się do pokrycia karoserii, ponieważ w pewnym sensie wymazałaby praktycznie wszystkie detale i cechy stylistyczne, nad którymi pracuje cały sztab designerów.

BMW X6 zostało więc pokryte powłoką w wariancie VBx2, opracowanym początkowo do zastosowań architektonicznych i naukowych. Ponieważ współczynnik odbicia hemisferycznego (THR) wynosi 1 procent, powłoka jest nadal superczarna, jednocześnie umożliwiając niewielki stopień odbicia światła pod każdym kątem. Stąd bardzo nieznacznie, ale jednak widoczne przetłoczenia karoserii.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij