BMW X7 facelift – nowa twarz

BMW wprowadza nowy, wręcz rewolucyjny design z dzielonymi, wąskimi światłami z przodu. Nie możemy powiedzieć, że się tego nie spodziewaliśmy, bo wskazywały na to wszystkie znaki na niebie i ziemi, w tym szpiegowskie zdjęcia czy renderingi BMW i7 publikowane przez producenta, ale wciąż nie możemy się napatrzeć na tę, bądź co bądź, epokową zmianę. Od razu warto dodać, że owe dzielone, wąskie lampy pojawią się w nowych modelach marki, ale tych z najwyższej półki, czyli w omawianym BMW X7, a później w nowej Serii 7 oraz elektrycznym BMW i7. Nie możemy też zapomnieć o Alpinie XB7.

Skoro przy lampach jesteśmy, to przyjrzyjmy się im bliżej. Górny, wąski pas, który nadaje SUV-owi charakteru, wygląda jak zmrużone oczy. Kryją się tam światła do jazdy dziennej o charakterystycznym wzorze, pełniące także rolę kierunkowskazów. Reflektory znajdują się poniżej i mają bardziej prostokątny kształt, choć po prawdzie bliżej im do równoległoboku. Kryją się tam światła mijania i drogowe, a także funkcja reflektorów przeciwmgielnych wbudowana w podstawowe reflektory. Z tyłu znalazły się natomiast nowe, trójwymiarowo ukształtowane i szczególnie wąskie diodowe lampy, z chromowaną wstawką za szkłem między prawą a lewą lampą tylną.

Warto jeszcze zauważyć, że grill, o którym tak wiele mówiło się w momencie debiutu obecnej generacji BMW X7, nie razi już tak swoim rozmiarem. Tutaj pozostał on tej samej wielkości, natomiast zyskał nowe wykończenie oraz podświetlenie – w przypadku mocniejszych modeli.

Podsumowując kwestie stylistyki, dodajmy że po raz pierwszy w samochodzie BMW 23-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostępne jako fabryczne wyposażenie dodatkowe. Wyposażenie standardowe nowego BMW X7 obejmuje natomiast 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Dostępne są poza tym nowe lakiery nadwozia: połyskujący miedziany szary metalizowany, niebieski Marina Bay M metalizowany oraz lakiery BMW Individual. Poza tym w ofercie znajduje się około 40 lakierów specjalnych BMW Individual.
BMW X7 facelift – wnętrze z nowym ekranem

W kabinie zmian jest wcale nie mniej, niż na zewnątrz, bo wprawne oko zauważy pojawienie się całkiem nowego panelu ekranów, zastępującego osobne wyświetlacze wirtualnych zegarów i systemu infotainment. Teraz wszystko schowane jest pod modną w ostatnim czasie wspólną szklaną powierzchnię, zakrzywioną w stronę kierowcy, kryjącą wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacz główny o przekątnej 14,9 cala. Wprawne oko zauważy też zastąpienie dźwigni zmiany biegów niewielkim przełącznikiem, ulokowanym na panelu sterującym, na którym znalazło się też pokrętło systemu multimedialnego. Dodajmy, że ten ostatni oparty jest o najnowszy system operacyjny BMW 8.
