BMW X7 – rewolucyjna zmiana wyglądu

Nowe BMW X7 otrzymuje zupełnie nowy styl przodu, a najważniejszą zmianą są wąskie, dzielone klosze lamp przednich. Tak wyglądać będą wszystkie nowe BMW z siódemką w nazwie.

BMW X7 facelift 2022 fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 428 800 PLN
Dostępne nadwozia: kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

BMW X7 facelift – nowa twarz

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

BMW wprowadza nowy, wręcz rewolucyjny design z dzielonymi, wąskimi światłami z przodu. Nie możemy powiedzieć, że się tego nie spodziewaliśmy, bo wskazywały na to wszystkie znaki na niebie i ziemi, w tym szpiegowskie zdjęcia czy renderingi BMW i7 publikowane przez producenta, ale wciąż nie możemy się napatrzeć na tę, bądź co bądź, epokową zmianę. Od razu warto dodać, że owe dzielone, wąskie lampy pojawią się w nowych modelach marki, ale tych z najwyższej półki, czyli w omawianym BMW X7, a później w nowej Serii 7 oraz elektrycznym BMW i7. Nie możemy też zapomnieć o Alpinie XB7.

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

Skoro przy lampach jesteśmy, to przyjrzyjmy się im bliżej. Górny, wąski pas, który nadaje SUV-owi charakteru, wygląda jak zmrużone oczy. Kryją się tam światła do jazdy dziennej o charakterystycznym wzorze, pełniące także rolę kierunkowskazów. Reflektory znajdują się poniżej i mają bardziej prostokątny kształt, choć po prawdzie bliżej im do równoległoboku. Kryją się tam światła mijania i drogowe, a także funkcja reflektorów przeciwmgielnych wbudowana w podstawowe reflektory. Z tyłu znalazły się natomiast nowe, trójwymiarowo ukształtowane i szczególnie wąskie diodowe lampy, z chromowaną wstawką za szkłem między prawą a lewą lampą tylną.

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

Warto jeszcze zauważyć, że grill, o którym tak wiele mówiło się w momencie debiutu obecnej generacji BMW X7, nie razi już tak swoim rozmiarem. Tutaj pozostał on tej samej wielkości, natomiast zyskał nowe wykończenie oraz podświetlenie – w przypadku mocniejszych modeli.

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

Podsumowując kwestie stylistyki, dodajmy że po raz pierwszy w samochodzie BMW 23-calowe obręcze kół ze stopów lekkich dostępne jako fabryczne wyposażenie dodatkowe. Wyposażenie standardowe nowego BMW X7 obejmuje natomiast 20-calowe obręcze kół ze stopów lekkich. Dostępne są poza tym nowe lakiery nadwozia: połyskujący miedziany szary metalizowany, niebieski Marina Bay M metalizowany oraz lakiery BMW Individual. Poza tym w ofercie znajduje się około 40 lakierów specjalnych BMW Individual.

BMW X7 facelift – wnętrze z nowym ekranem

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

W kabinie zmian jest wcale nie mniej, niż na zewnątrz, bo wprawne oko zauważy pojawienie się całkiem nowego panelu ekranów, zastępującego osobne wyświetlacze wirtualnych zegarów i systemu infotainment. Teraz wszystko schowane jest pod modną w ostatnim czasie wspólną szklaną powierzchnię, zakrzywioną w stronę kierowcy, kryjącą wyświetlacz zegarów o przekątnej 12,3 cala oraz wyświetlacz główny o przekątnej 14,9 cala. Wprawne oko zauważy też zastąpienie dźwigni zmiany biegów niewielkim przełącznikiem, ulokowanym na panelu sterującym, na którym znalazło się też pokrętło systemu multimedialnego. Dodajmy, że ten ostatni oparty jest o najnowszy system operacyjny BMW 8.

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

REKLAMA

REKLAMA

BMW X7 facelift – gama napędów

W ofercie znajdą się trzy wersje napędowe, które otrzymały system miękkiej hybrydy, oparty na instalacji 48 V. Najnowsza wersja tego rodzaju elektryfikacji napędu składa się z wbudowanego w skrzynię biegów alternatora odwracalnego na wale korbowym, zapewniającego dodatkową moc 12 KM (9 kW) oraz dodatkowy moment obrotowy 200 Nm. Wszystkie silniki są do tego oferowane z 8-stopniową skrzynią Steptronic z łopatkami zmiany biegów i funkcją Sprint.

Podstawowy model benzynowy to xDrive M40i, gdzie premierę ma sześciocylindrowy silnik rzędowy. Moc maksymalna 380 KM to o 47 KM więcej niż dotychczas, a moment obrotowy wynoszący 520 Nm to o 70 Nm więcej niż w poprzedniku. Wykorzystanie chwilowego wsparcia systemu hybrydowego zwiększa moment do 540 Nm. Sprint do setki trwa tu 5,8 sekundy.

BMW X7 facelift 2022fot. materiały prasowe
BMW X7 facelift 2022

Na szczycie oferty znajduje się model xDrive M60i, gdzie pracuje nowy silnik benzynowy V8 o pojemności 4,4 litra, zapożyczony od BMW M. Technologia M TwinPower Turbo pomaga wycisnąć moc 530 KM i maksymalny moment obrotowy 750 Nm, co daje 4,7 s na przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Nie możemy też zapomnieć o modelu sygnowanym logo Alpiny, z którą to marką współpraca mocno się zacieśnia. Alpina XB7 otrzyma ten sam silnik, ale o mocy 639 KM, zamiast dotychczasowych 621 KM, zaś moment obrotowy pozostanie taki sam – 800 Nm. Sprint do setki potrwa nieco ponad 4 sekundy, co w tak ogromnym SUV-ie jest niemal nie do pomyślenia.

Nie możemy na koniec nie wspomnieć o sześciocylindrowym dieslu xDrive 40d, który ma do zaoferowania niskie zużycie paliwa (wg WLTP: 7,6-8,7 l/100 km), przy sporej mocy 352 KM i potężnym momencie obrotowym 700 Nm, a chwilowo nawet 720 Nm. Sprint do setki ten diesel wykonuje w czasie 6,1 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 243 km/h.

Wprowadzanie na rynek nowego BMW X7 z trzema wariantami silnika wystartuje od sierpnia 2022 roku. Produkcja odbywać się będzie w zakładzie BMW Group w Spartanburgu (USA), będącym centrum kompetencji dla modeli BMW X.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

REKLAMA