BMW XM: najmocniejsze M jest SUV-em

BMW XM szokuje już od pierwszego momentu. Wyglądem, nadwoziem, mocą napędu. To auto opracowane jest w całości przez BMW M i wiemy, że powstanie w wersji produkcyjnej.

BMW Concept XM fot. materiały prasowe
BMW Concept XM

BMW XM jest pierwszym SUV-em, jaki powstał w oddziale BMW M. W zasadzie jest też drugim w ogóle modelem, po supersportowym BMW M1, zbudowanym przez BMW M od podstaw. Ale to nie koniec, bo BMW XM jest także najmocniejszym samochodem z logo M. Zobaczmy zatem, co to za potwór na kołach.

REKLAMA

BMW XM – nadwozie

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

BMW XM jest modelem koncepcyjnym, który przykuwa uwagę swoimi rozmiarami. Jest ogromny, a jego koła mają średnicę aż 23 cali. Co trudno ocenić, patrząc na ten wielki samochód z profilu. Tak czy inaczej, wyraźnie zarysowana linia maski, odcinająca się od bryły kryjącej kabinę pasażerską, zwiększają wrażenie ogromu tego pojazdu.

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

Nie mniej szokująca jest stylistyka. Przód to potężny grill, którego charakterystyczne nerki kontrastują rozmiarem z malutkimi kloszami lamp. Ale jeśli myślicie, że to już wszystko i więcej zaskoczeń nie będzie, zapraszamy na tył. Tutaj gdzie nie spojrzeć, dzieje się coś osobliwego.

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

Patrząc od góry, widzimy dwa duże logotypy BMW ulokowane na tylnej szybie, w obrębie dwóch garbów, nawiązujących kształtem do supersportowych aut. Światła z kolei są mocno pozawijane i zachodzą zarówno na bok auta, patrząc z boku, jak i jednocześnie pionowo w dół zderzaka, patrząc na auto od tyłu. A i to nie koniec, bo u dołu uwagę zwracają końcówki wydechu – poczwórne, ale bynajmniej nie okrągłe, a wielokątne.

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

REKLAMA

REKLAMA

BMW XM – wnętrze

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

Zaglądając do kabiny tak kosmicznie stylizowanego samochodu, poczuliśmy duże zaskoczenie, bo oto w środku jest całkiem zwyczajnie. Przynajmniej w zakresie miejsca pracy kierowcy. Wszystko jest tu, owszem, utrzymane w nowoczesnym stylu, niemniej wciąż bardzo konwencjonalne i jakby gotowe do produkcji. Uwagę zwraca jednak wykorzystanie materiałów, ich tekstura, kolory i ukształtowanie foteli czy tylnej kanapy, a nawet podsufitki. Osobliwie wygląda ciemnozielona wykładzina dywanowa, kojarząca się z podłogą hotelowego pokoju, a nie superszybkim, nowoczesnym SUV-em.

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

BMW XM – napęd

Na koniec parę słów o napędzie. BMW XM jest hybrydą plug-in. Pierwszą w pełni opracowaną przez BMW M, co oznacza, że dysponuje ponadprzeciętnymi parametrami. Jej moc przewyższa to, co pokazało do tej pory BMW M i sięga 750 KM. Moment obrotowy to 999 Nm. Osiągi? Na razie nieznane, ale szacuje się, że setkę ten potężny SUV „robić” będzie w okolicach 3 sekund.

Wspomnieliśmy, że BMW XM jest hybrydą plug-in, zatem oferować będzie możliwość jazdy w trybie elektrycznym. Jak podaje producent, w cyklu WLTP ma to być nawet około 80 km.

BMW Concept XMfot. materiały prasowe
BMW Concept XM

Czy i kiedy BMW XM trafi do produkcji? Producent wspomniał, że owszem, tak się właśnie stanie, i to całkiem niedługo, bo już w 2022 roku. Spodziewamy się kilku zmian w zakresie stylistyki nadwozia czy tych elementów wnętrza, które są najmniej „produkcyjne”, niemniej sądząc po tym, co BMW zaproponowało w przypadku sprzedawanego już elektrycznego BMW iX, zmian nie będzie aż tak wiele.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

REKLAMA