[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

BMW Z4 po tuningu AC Schnitzer

Tuningowi specjaliści od przeróbek modeli BMW pokazali swoje najnowsze dzieło. Jest nim podrasowane BMW Z4.

BMW Z4 M40i AC Schnitzer BMW Z4 M40i AC Schnitzer
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 192 119 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2
SPRAWDŹ OFERTY

Inżynierowie z AC Schnitzer nie mają ani chwili wytchnienia. Przypomnijmy, że nie dalej jak wczoraj pisaliśmy o pierwszym w historii tej tuningowej firmy przypadku opracowania pakietu tuningowego dla Toyoty GR Supry, a już światło dzienne ujrzało podrasowane BMW Z4.

W tym miejscu warto przypomnieć, że nie ma tu mowy o przypadku. Otóż oba modele – Toyota GR Supra i BMW Z4 więcej łączy, niż dzieli. Auta mają wspólną płytę podłogową, silniki i wiele innych podzespołów. Stąd też precedensowa sytuacja, kiedy to AC Schnitzer, nadworny tuner BMW, wziął na warsztat auto japońskiej marki.

W przypadku BMW Z4 specjaliści z AC Schnitzer opracowali różne pakiety tuningowe, dla każdego z dostępnych silników – począwszy od modelu Z4 20i, poprzez Z4 30i, na Z4 M40i skończywszy. My zajmijmy się jednak tym ostatnim, topowym wariantem, zwłaszcza że dwa pozostałe mają ograniczony zakres.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

REKLAMA

REKLAMA

BMW Z4 M40i AC Schnitzer BMW Z4 M40i AC Schnitzer

BMW Z4 M40i AC Schnitzer – silnik i napęd

W seryjnym BMW Z4 w wersji M40i pracuje podatny na tuningowe przeróbki silnik turbo o pojemności trzech litrów, z sześcioma cylindrami ustawionymi w rzędzie. Seryjna moc tej jednostki napędowej to 340 KM, a moment obrotowy sięga 500 Nm.

Po przeprowadzonych zabiegach wzmacniających, BMW Z4 M40i AC Schnitzer dysponuje taką samą mocą, jak Toyota GR Supra po wyjściu z tego samego warsztatu. Mówimy o mocy na poziomie 400 KM i momencie obrotowym, który sięga 600 Nm.

Nie wiemy niestety, w jakim stopniu poprawiły się osiągi BMW Z4 M40i. Seryjnie model ten przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 4,6 sekundy. Toyota GR Supra robi to o 0,3 sekundy szybciej. Celujemy zatem w okolice właśnie 4,3 sekund, w przypadku wzmocnionego BMW Z4.

Pozostając na moment w kwestii przyrostu mocy, wiemy że w przygotowaniu są pakiety dla czterocylindrowego silnika modeli Z4 20i oraz Z4 30i. Póki co dobrać można do nich (także do topowego Z4 M40i) sportowe tłumiki, które w najmocniejszym modelu rozpoznać można po czterech końcówkach wydechu, a dla odmian 20i oraz 30i końcówek jest po dwie.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

BMW Z4 M40i AC Schnitzer BMW Z4 M40i AC Schnitzer

Podobnie jak w przypadku stuningowanej Toyoty GR Supry, tak i dla BMW Z4 AC Schnitzer oferuje wyczynowe, gwintowane zawieszenie RS, obniżające nadwozie o 25 mm. Jest także możliwość wyboru pakietu zawieszenia dla modeli Z4 20i oraz Z4 30i – tu zmniejszenie prześwitu sięga 35 mm z przodu i 30 mm z tyłu.

BMW Z4 M40i AC Schnitzer – nadwozie

Za przeróbki BMW Z4 M40i zabrali się także styliści AC Schnitzer. Dołożyli 20-calowe obręcze kół w dwóch odmianach kolorystycznych i wzorniczych, na które nakładane są opony w rozmiarze 255/30 z przodu i 275/30 z tyłu.

Nie mogło zabraknąć również poprawek aerodynamicznych, które zwiększają siłę docisku w stuningowanym BMW Z4. Mówimy tu o przednim splitterze, dwuczęściowym spoilerze tylnym i dodatkowych wlotach powietrza w zderzaku.

Na koniec posłuchajcie, jak rasowe jest brzmienie BMW Z4 M40i z wydechem od AC Schnitzer:

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij