Popularność elektrycznych samochodów rośnie. Podobnie jak konkurencja ze strony producentów, w końcu co rusz dochodzą nas słuchy o planach elektryfikacji ze wszystkich największych koncernów. Nie dziwi więc fakt, że po 4 latach na rynku BMW zdecydowało się na odświeżenie swojego pierwszego elektrycznego hatchbacka.
BMW i3 - face lifting i bonus
BMW przeprowadziło facelifting swojego elektrycznego modelu i3. Dodatkowo prezentuje też jego usportowioną wersję i3S, której sprint do setki zajmie poniżej 7 sekund.

REKLAMA
REKLAMA

Zmiany wprowadzone w nowym i3 są kosmetyczne, a najbardziej rzucają się w oczy poszerzone nadkola oraz zmieniony przedni zderzak. Dodatkowo pojawiły się tu nowe w pełni ledowe reflektory. Z tyłu również zmieniły się lampy oraz zderzak, a gdy I3 odwróci się do nas profilem, będziemy mogli dostrzec srebrny pasek nad linią bocznych szyb.
-
WYDARZENIA
Import używanych samochodów najsłabszy od 9 lat
-
WYDARZENIA
Renault 5 Diamant z kierownicą z marmuru
-
WYDARZENIA
Najtańsze auta z rynku wtórnego. TOP 10 modeli do 12 tys. zł
-
WYDARZENIA
Mazda CX-60 z sześciocylindrowym dieslem. Znamy cenę
-
PORADY
Wyjazd samochodem na wakacje - jak się przygotować?
REKLAMA

Pod maską pozostał ten sam elektryczny silnik o mocy 170 KM, dzięki niemu auto przyspiesza do 100 w 7,2 sekundy. Na jednym ładowaniu auto może przejechać do 200 km, zasięg zwiększa się przy wyborze Range Extendera, czyli silnika spalinowego ładującego akumulatory. Z tym dodatkiem zasięg i3 zwiększa się do 330 km.
REKLAMA
REKLAMA

Model i3S debiutujący przy okazji faceliftingu jest usportowioną wersją i3. Z zewnątrz odróżnia go przedni zderzak oraz szersze nadkola skrywające felgi o średnicy 20 cali, które również są szersze od tych znanych ze zwykłej i3.
REKLAMA

Jednak zmiany stylistyczne to nie wszystko. BMW obniżyło zawieszenie o 10 mm, a silnik generuje teraz 184 zelektryzowanych koni mechanicznych. Dzięki zmianom i3S przyspiesza do 100 km/h w 6,9 sekundy, a według producenta sportowa wersja będzie miała taki sam zasięg jak zwykłe i3.
REKLAMA
REKLAMA

Producent nie zdradza jeszcze cen ani daty rozpoczęcia produkcji, niezależnie od tego nowemu i3 przyjdzie się zmierzyć z rosnącą konkurencją ze strony największych rywali.
REKLAMA

6,9 sekundy do setki? BMW i3S, mimo że jest elektryczny, przyspiesza do setki jak hot hatch.
REKLAMA