Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez
zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich
danych osobowych na zasadach wskazanych w
"Polityce prywatności"
Na targach motoryzacyjnych Poznań Motor Show 2018 BMW zaprezentowało premierowo nowy model i8 Roadster. Auto wygląda nieziemsko.
Michał Szymaczek2018-04-06
BMW i8 Roadster - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Nowe BMW i8 Roadster zachwyca wyglądem. Ma bezramkowe, unoszone do góry drzwi, a płócienny dach dwuosobowego roadstera otwiera się i zamyka w zaledwie 15 sekund, za naciśnięciem przycisku.
Co ciekawe, pomimo zastosowania solidnych wzmocnień nadwozia, poprawiających sztywność otwartego BMW i8 Roadstera, masa wzrosła zaledwie o 60 kg w porównaniu do modelu Coupe. To w dużej mierze zasługa szerokiego wykorzystania włókna węglowego.
BMW i8 Roadster - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Do napędu BMW i8 Roadstera służy zmodyfikowany układ hybrydowy, dający teraz 143 KM mocy z samego tylko motoru elektrycznego, który napędza przednie koła. Ten z kolei korzysta z akumulatorów litowo-jonowych o większej pojemności - 34 Ah zamiast dotychczasowych 20 Ah, co skutkuje rzadszym i późniejszym włączaniem silnika spalinowego.
BMW i8 Roadster - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Zasięg na samym tylko prądzie to maksymalnie 53 kilometry, za to wzrosła maksymalna prędkość, uzyskiwana na samym silniku elektrycznym - z 70 km/h do 105 km/h.
BMW i8 Roadster - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Jeśli chodzi o motor spalinowy, który przekazuje moc na tylną oś, tu pozostawiono bez zmian 1,5-litrową jednostkę rzędową o trzech cylindrach, która generuje moc 231 KM i 320 Nm momentu obrotowego. Silnik pracuje jednak nieco bardziej kulturalnie niż wcześniej.
BMW i8 Roadster - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Łącznie oba silniki osiągają moc maksymalną na poziomie 374 KM, dzięki czemu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h i8 Roadster potrzebuje zaledwie 4,6 sekundy, a maksymalnie rozpędzi się do 250 km/h.
BMW i8 Roadster - Poznań Motor Show 2018, fot. Michał Szymaczek
Zużycie paliwa, według danych producenta, sięga 2,1 l/100 km, a zużycie energii elektrycznej szacowane jest na średnio 14,5 kWh/100 km. Doładowanie baterii możliwe jest z zewnętrznego źródła zasilania i trwa od 3 do ponad 4 godzin.
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze