[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


BMW iX3. Zapowiedź elektrycznego SUV-a

BMW iX3 wejdzie do produkcji jeszcze w 2020 roku. SUV otrzyma silnik elektryczny i napęd na tylne koła. Co już wiemy o nowym modelu?

BMW Concept iX3 BMW Concept iX3
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 204 300 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Produkcja BMW iX3 rozpocznie się w 2020 roku. Będzie to odpowiedź na elektryczne SUV-y głównych rynkowych konkurentów – Audi i Mercedesa, którzy mają już w swojej ofercie pojazdy z takim nadwoziem i napędem.

Producent zapowiada, że zasięg BMW iX3 wyniesie nawet 440 kilometrów, a do jego poruszania wykorzystany będzie elektryczny napęd BMW eDrive piątej już generacji, która od przyszłego roku znajdzie zastosowanie w BMW i4 oraz BMW iNEXT.

BMW iX3 – napęd, akumulator, zasięg

Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki BMW dysponować będzie akumulatorem o pojemności 74 kWh, który według cyklu pomiarowego WLTP zapewni zasięg na poziomie 440 kilometrów. Na wydajność nowego SUV-a wpłynąć ma obniżone zużycie energii, szacowane na 20 kWh/100 km – według cyklu WLTP.

Akumulator zasila w energię elektryczną silnik, którego maksymalna moc sięgać ma 286 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 400 Nm. Jednostka elektryczna napędzać będzie koła tylnej osi, co jest przy okazji ukłonem w stronę charakterystycznego dla BMW rozwiązania.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

REKLAMA

REKLAMA

BMW Concept iX3 BMW Concept iX3

Piąta generacja napędu BMW eDrive została opracowana od podstaw, dając aż 30-procentową poprawę stosunku mocy do masy całego układu, w porównaniu do poprzednich generacji. Na tym etapie producent nie podaje dokładnych osiągów, ale zapewnia „mocne przyspieszenie początkowe”.

Dopóki nie mamy do czynienia z modelem w wersji produkcyjnej, bazujemy na tym, co opowiada nam o samochodzie producent. Jeśli chodzi o wnętrze, ma ono oferować ten sam poziom przestronności i podobną ilość miejsca jak w klasycznie napędzanym BMW X3. Osiągnięto ten rezultat przez umieszczenie akumulatorów płasko w podłodze samochodu.

Pozostając na moment przy kwestii magazynowania energii. Wiemy, że akumulator wysokonapięciowy jest również elementem piątej generacji BMW eDrive. Został on opracowany tak, by wymagał mniejszych ilości metali ziem rzadkich i kobaltu – nawet o dwie trzecie. Zwiększona została również gęstość energii i jest wyższa o około 20 proc. niż dotychczas.

Elektryczne BMW iX3 wejdzie do produkcji jeszcze w tym roku. Montażem zajmą się chińskie zakłady spółki joint venture BMW Brilliance Automotive w Shenyang.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA