[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

BMW iX3 – wyciekły pierwsze zdjęcia elektrycznego SUV-a

Do sieci wypłynęły pierwsze zdjęcia, które przedstawiają elektryczne BMW iX3. Auto, na które czekamy już 2018 roku i czasów iX3 Concept.

BMW iX3 BMW iX3
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 114 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Zgodnie z tym, co pisaliśmy w styczniu, BMW iX3 wejdzie do produkcji jeszcze w 2020 roku. SUV otrzyma silnik elektryczny i napęd na tylne koła. Teraz do tych informacji dochodzą zdjęcia. Zaskoczenia nie ma, choć widać zmiany w stosunku do konceptu.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

BMW iX3 – nadwozie

Samochód pokazany na nieoficjalnych jeszcze zdjęciach to z dużą dozą prawdopodobieństwa rzeczywiście produkcyjna wersja BMW iX3. Auto ma zamontowane felgi o specjalnym, „aerodynamicznym” wzorze, pokazanym już przez BMW. Ma także niebieskie akcenty, charakterystyczne dla BMW z serii „i”.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Z ulgą odetchnąć mogą fani kultowego kształtu grilla samochodów BMW, bowiem styliści porzucili pomysł prezentowany w iX3 Concept, gdzie „nerki” zostały połączone w jedną całość i pozostali przy dwóch osobnych wlotach, choć umieszczonych bardzo blisko siebie.

BMW Concept iX3

W każdym razie wygląda na to, że w końcu doczekamy się debiutu elektrycznego SUV-a BMW. Będzie to odpowiedź na propozycje głównych rynkowych konkurentów – Audi i Mercedesa, którzy mają już w swojej ofercie i z powodzeniem sprzedają pojazdy z takim nadwoziem i napędem.

BMW iX3 – napęd, akumulator, zasięg

O ile kwestia wyglądu czeka na oficjalne potwierdzenie, tak wiemy już dobrze, jak BMW iX3 prezentuje się od strony napędu. Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki BMW dysponować będzie akumulatorem o pojemności 74 kWh, który według cyklu pomiarowego WLTP zapewni zasięg na poziomie 440 kilometrów. Na wydajność nowego SUV-a wpłynąć ma obniżone zużycie energii, szacowane na 20 kWh/100 km – według cyklu WLTP.

Akumulator zasila w energię elektryczną silnik, którego maksymalna moc sięgać ma 286 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym na poziomie 400 Nm. Jednostka elektryczna napędzać będzie koła tylnej osi, co jest przy okazji ukłonem w stronę charakterystycznego dla BMW rozwiązania.

REKLAMA

REKLAMA

BMW iX3 BMW iX3

Piąta generacja napędu BMW eDrive została opracowana od podstaw, dając aż 30-procentową poprawę stosunku mocy do masy całego układu, w porównaniu do poprzednich generacji. Na tym etapie producent nie podaje dokładnych osiągów, ale zapewnia „mocne przyspieszenie początkowe”.

Dopóki nie mamy do czynienia z modelem w wersji produkcyjnej, bazujemy na tym, co opowiada nam o samochodzie producent. Jeśli chodzi o wnętrze, ma ono oferować ten sam poziom przestronności i podobną ilość miejsca jak w klasycznie napędzanym BMW X3. Osiągnięto ten rezultat przez umieszczenie akumulatorów płasko w podłodze samochodu.

Pozostając na moment przy kwestii magazynowania energii. Wiemy, że akumulator wysokonapięciowy jest również elementem piątej generacji BMW eDrive. Został on opracowany tak, by wymagał mniejszych ilości metali ziem rzadkich i kobaltu – nawet o dwie trzecie. Zwiększona została również gęstość energii i jest wyższa o około 20 proc. niż dotychczas.

Elektryczne BMW iX3 wejdzie do produkcji jeszcze w tym roku. Montażem zajmą się chińskie zakłady spółki joint venture BMW Brilliance Automotive w Shenyang.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA