REKLAMA

BMW iX3 – znamy ceny elektrycznego SUV-a

BMW iX3 wchodzi do sprzedaży. Czy zdoła odebrać klientów obecnym już od dość dawna na rynku Audi e-trona i Mercedesa EQC?

BMW iX3 – ceny w Polsce

Zacznijmy zatem od cen. Te nie są niskie, bo cena 210-konnego elektrycznego iX3 jest o około 100 tys. złotych wyższa niż bazowego BMW X3 z silnikiem o mocy 184 KM.

Na start w Polsce dostępne będą dwie wersje elektrycznego BMW iX3. Model w wersji Inspiring wyceniony został na 282 900 złotych i w wyposażeniu ma m.in. LED-owe reflektory, szklany dach panoramiczny, trójstrefową klimatyzację, 19-calowe felgi czy asystenta parkowania.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Druga odmiana – Impressive – jest jeszcze droższa, bowiem kosztuje 305 210 złotych. Tutaj dodatkowo dostaniemy adaptacyjne reflektory LED, wyświetlacz HUD, sportowe fotele czy asystenta parkowania z systemem kamer 360 stopni.

BMW iX3 – napęd, akumulator, zasięg

Pierwszy w pełni elektryczny SUV marki BMW dysponować będzie akumulatorem o pojemności brutto 80 kWh, który według cyklu pomiarowego NEDC zapewni zasięg 520 km. To sporo, ale już norma WLTP mówi o zasięgu na poziomie 460 kilometrów.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

W rzeczywistości, na co dzień, będzie to zatem nieco ponad 300 km – wciąż nieźle (jak na auto elektryczne tych rozmiarów i o takich osiągach). Zwłaszcza że producent obiecuje szybkie ładowanie. Przy użyciu ładowarki DC o mocy 150 kW – kiedy takie pojawią się już w większym niż obecnie zakresie – uzupełnienie energii od poziomu 0 do 80 proc. potrwa 34 minuty. A to oznacza 100 km zasięgu na każde 10 minut ładowania.

Nie powiedzieliśmy jeszcze najważniejszego – silnik elektryczny piątej generacji BMW eDrive ma 210 kW, czyli 286 KM mocy i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Całość tych sił trafia na koła tylnej osi i pozwala osiągnąć pierwszą „setkę” w zaledwie 6,8 sekundy. Dla porównania BMW X3 330i potrzebuje na to 6,4 sekundy. Aha, prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h.

Jeśli chodzi o wnętrze, ma ono oferować ten sam poziom przestronności i podobną ilość miejsca jak w klasycznie napędzanym BMW X3. Osiągnięto ten rezultat przez umieszczenie akumulatorów płasko w podłodze samochodu. Pojemność bagażnika BMW iX3 to 510 litrów, z możliwością powiększenia do 1560 litrów.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA