Nie tylko Toyota z produkcyjnym modelem Mirai czy Hyundai z kolejnymi wersjami wodorowych modeli koncepcyjnych i testowych, ale także BMW podejmuje rękawicę w temacie wodorowych ogniw paliwowych. Najlepszym dowodem na to, że niemiecki producent widzi tu szansę na kontynuację trendu, jest prezentacja modelu iX5 Hydrogen.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
BMW iX5 Hydrogen – wodór ma przyszłość
BMW Group konsekwentnie rozwija technologię wodorowych ogniw paliwowych jako dodatkowej opcji dla zrównoważonej mobilności indywidualnej. Dwa lata po debiucie samochodu koncepcyjnego BMW i Hydrogen NEXT, firma prezentuje na targach IAA Mobility 2021 w Monachium model BMW iX5 Hydrogen. Samochód typu Sports Activity Vehicle (SAV), jak nazywa go producent, a dla nas po prostu SUV, z napędem wodorowym, znajdujący się obecnie jeszcze w fazie przedprodukcyjnej, można zobaczyć w ruchu na trasie „Blue Line” łączącej teren wystawy z innymi miejscami wystawowymi w centrum miasta.

Od końca przyszłego roku mała seria tego samochodu opracowanego na bazie BMW X5 będzie wykorzystywana do celów demonstracyjnych i testowych. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie, „w odpowiednich warunkach technologia wodorowych ogniw paliwowych może stać się kolejnym filarem w ofercie napędów BMW Group, umożliwiającym mobilność wolną od emisji CO2”. Co to oznacza? Marka BMW i, w pełni ukierunkowana na mobilność bez lokalnej emisji spalin, mogłaby w przyszłości oferować, obok modeli akumulatorowo-elektrycznych, takich jak BMW i3, BMW iX3, BMW iX oraz BMW i4, również pojazdy z napędem na wodorowe ogniwa paliwowe.