[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018

"Trójka" dla BMW jest tym, czym Golf dla Volkswagena - jest symbolem. Po serii zapowiedzi i zdjęć zamaskowanego auta w końcu zobaczyliśmy nowe BMW 3 w pełnej krasie. 

BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018 BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018

W klasie średniej BMW 3 jeździ już od ponad 40 lat. W Paryżu zaprezentowano właśnie model siódmej generacji oznaczonej kodem G20. Do tej pory do klientów trafiło ponad 15 milionów egzemplarzy serii 3. Apetyt na kolejne lata jest więc duży. Samochody trafią do salonów w marcu 2019 roku. Produkcja odbywać się będzie w aż trzech fabrykach jednocześnie: w Monachium, w chińskim Shenyang oraz meksykańskim San Luis Potosi.

REKLAMA

BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018 BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018

Nowe BMW 3 ma wszystkie cechy, typowe dla tej marki. Kabina wygląda więc, jakby była cofnięta, wizualny „ciężar” auta leży za tylną osią, co jednoznacznie wskazuje na to, że mamy do czynienia z autem tylnonapędowym. Samochód zyskał 8,5 cm na długość, wydłużono też, o 4,1 cm, odległość między osiami. I to jednoznacznie czuć  w kabinie, która zyskała dużo „powietrza”. Zwiększony rozstaw kół będzie miał natomiast wpływ na stabilność.

Już w standardzie „trójka” będzie mieć w pełni diodowe reflektory, które za dopłatą będzie można zamienić na reflektory wykonane w technologii BMW Laser Light. Mają zasięg aż około 530 m. BMW jest pierwszym producentem na świecie, który wprowadza je do samochodu tej klasy.

REKLAMA

BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018 BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018

Kabina to miks nowoczesności i klasyki. Pokrętło systemu iDrive, tak chwalone, zostało na swoim miejscu. Przed oczami kierowcy w bogatszych wersjach występują cyfrowe zegary (zestaw wskaźników o przekątnej 12,3 cala) a opcjonalny system head-up wyświetla się na powierzchni o 70% większej. Zmieniono też panel klimatyzacji, który teraz wygląda zdecydowanie nowocześniej, bo między nawiewami umieszczono elegancki wyświetlacz informujący o wybranym ustawieniu. Nowy jest też sposób obsługi oświetlenia, którym zarządza się poprzez panel obok kierownicy.

BMW 3 jest pierwszym modelem marki z asystentem podobnym do tego, który występuje w Klasie A Mercedesa. Reaguje on na naturalne komendy (na razie w j. angielskim) i potrafi np. zwiększyć chłodzenie, jeśli wypowiemy  frazę „jest mi ciepło”. Z pewnością w przyszłości system ten będzie reagował też na j. polski. Tym, co odróżnia go od systemu Mercedesa jest możliwość nadania mu imienia.

REKLAMA

BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018 BMW serii 3 - Paris Motor Show 2018

Inżynierom BMW udało się zachować idealny rozkład mas. Jednak w zależności od wersji BMW 3 może być o 55 kg lżejsze niż poprzednie. Poprawiono też właściwości aerodynamiczne nadwozia osiągając współczynnik oporu powietrza 0,23 Cx.  Nowy jest układ zawieszenia, który oparto o rewolucyjnie (tak przynajmniej zapowiada BMW) amortyzatory. Ich charakterystyka ma zależeć od skoku sprężyny, więc jeśli ten będzie spory, auto ma być komfortowe i łagodnie tłumić nierówności, jeśli niewielki, ma poprawiać stabilność i zwiększać pewność prowadzenia.

Dla kierowców o bardziej fantazyjnym usposobieniu BMW oferować będzie zawieszenie M – obniżone o 10 mm z elektronicznie sterowaną blokadą tylnego mechanizmu różnicowego. W takiej konfiguracji klient dostanie też adaptacyjny układ kierowniczy.

REKLAMA

Na koniec – wersje napędowe. Oferta wystartuje od modelu 320i (R4 turbo/184 KM), wyżej będzie odmiana 330i (R4 turbo/258 KM). Więcej będzie diesli a jednego z nich będzie można zamówić też w w wersji z napędem xDrive 4x4 (320d/190 KM). Oprócz niego w gamie zobaczymy 318d (150 KM) i jedynego sześciocylindrowca w tym gronie, czyli 330d (265 KM). W przyszłości pojawią się odmiany 3-cylindrowe, hybryda plug-in oraz „emka”.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij