Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

BMW serii 5 G30 - sedan z Bawarii odsłonięty

BMW serii 5 G30 w salonach pojawi się w lutym i w momencie debiut auto będzie można je zamówić w trzech wersjach silnikowych. Kolejne trafią do oferty w marcu 2017.

BMW serii 5 2017 (G30)

Z zewnątrz BMW serii 5 bardzo upodobniło się do większej i flagowej "siódemki" - reflektory mają ten sam kształt co we flagowej limuzynie. Co ciekawe, żebra w osłonie chłodnicy zostały tak skonstruowane, że przestrzeń między nimi jest zamykana specjalnym klapami. Wszystko po to by poprawić aerodynamika auta, jeśli zachodzi taka potrzeba. Z boku sedan znajdziemy listwę przy przednim nadkolu wzorem większej serii 7. Poza tym mamy elegancko nakreślone kształty zderzaków, które w opcjonalnym pakiecie M mogą mieć agresywniejsze linie. Poza tym w ramach pakietu M Sport klient dostanie obniżone zawieszenie, zmodyfikowany układ wydechowy oraz 19-calowe obręcze kół z linii M.

BMW serii 5 2017 (G30) BMW serii 5 2017 (G30)
W zależności od potrzeb osłona chłodnic może mieć żebra otwarte lub zamknięte. W znaczący sposób poprawia do aerodynamikę niemieckiego sedana. Ale koszt wymiany tej osłony po stłuczce na pewno nie będzie niski. 

 

BMW serii 5 G30 w liczbach:

  • długość - 4936 mm
  • szerokość - 1868 mm
  • wysokość - 1479 mm
  • rozstaw osi - 2975 mm
  • masa - 1615 kg
  • zbiornik paliwa - 68 l
  • bagażnik - 530 l

 

Wnętrze auta również upodobniło się do serii 7, fani marki docenią klasyczny układ przycisków i konsole zwróconą w stronę kierowcy. Kabina auta to oczywiście wykończenie drewnem, skórą i aluminium. W centralnym miejscu deski rozdzielczej mamy ekran dotykowy o przekątnej 10,25-cala. Część z funkcji systemu iDrvie można obsługiwać także za pomocą prostych gestów. Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy m.in. system audio Bowers & Wilkins o czystym dźwięku i mocy ok. 1400 W. Na pokładzie nie zabrakło takich udogodnień jak indukcyjne ładowanie telefonów, łączność Apple CarPlay oraz możliwość podłączenia 10 urządzeń do pokładowego WiFi.

BMW serii 5 2017 (G30)

BMW serii 5 jest naszpikowane najnowszymi rozwiązaniami technicznymi. Auto może być wyposażone m.in w nowy układ kontroli pasa ruchu, który działa do prędkości 210 km/h. Oczywiście nie zabraknie systemy Remote View 360 i autonomicznego parkowania znanego z większej "siódemki".

Wraz z debiutem nowej "piątki" do gamy silnikowej Bawarczycy wprowadzają nowy warianty silnikowej. BMW 530i skrywa dwulitrowy, czterocylindrowy silnik turbo. Benzynowa jednostka dostarcza 252 KM mocy i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Silnik w wersji BMW 530i i 530i xDrive współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną.

wersja silnikowa BMW 530i BMW 530i xDrive BMW 540i  BMW 540i xDrive  BMW 520d  BMW 520d xDrive  BMW 530d  BMW 530d xDrive 
skrzynia biegów 8-biegowa aut. 8-biegowa aut. 8-biegowa aut.  8-biegowa aut.  6-biegowa mechaniczna  8-biegowa aut.  8-biegowa aut.   8-biegowa aut.  
pojemność 1998 cm3 1998 cm3  2998 cm3  2998 cm3  1995 cm3  1995 cm3   2993 cm3  2993 cm3 
moc 252 KM     252 KM  340 KM  340 KM  190 KM  190 KM  265 KM  265 KM 
w przedziale obrotów 5200 – 6500 obr/min 5200 – 6500 obr/min 5500 – 6500 obr/min 5500 – 6500 obr/min 4000 obr/min  4000 obr/min  4000 obr/min 4000 obr/min 
moment obrotowy 350 Nm  350 Nm  450 Nm  450 Nm  400 Nm 400 Nm 620 Nm  620 Nm 
w przedziale obrotów 1450 – 4800 obr/min  1450 – 4800 obr/min  1380 – 5200 obr/min 1380 – 5200 obr/min  1750 – 2500 obr/min 1750 – 2500 obr/min  2000 – 2500 obr/min   2000 – 2500 obr/min
0-100 km/h 6,2 s  6,0 s  5,1 s 4,8 s  7,7 s 7,6 s  5,7 s 5,4 s 
V max 250 km/h  250 km/h   250 km/h    250 km/h    238 km/h  232 km/h  250 km/h  250 km/h 
śr. zużycie paliwa 5,4 l/100 km  5,7 l/100 km  6,5 l/100 km  6,7 l/100 km   4,1 l/100 km  4,0l/100 km  4,5 l/100 km  4,7 l/100 km 

 

Poza tym w ofercie pojawi w momencie debiutu także wariant BMW 540i i 540i xDrive z 3-litrowym, 6-cylindrowym silnikiem benzynowym o mocy 340 KM i 450 Nm, który również współpracuje z 8 biegowym automatem oraz dwie jednostki wysokoprężne. Słabszy motor to dwulitrowy diesel turbo - 190 KM i 400 Nm (520d i 520d xDrive), a mocniejszy to jednostka 6-cylindrowa o mocy 265 KM (620 Nm), która trafi do modelów 530d i 530d x Drive.

Następnie w marcu do oferty zostaną wprowadzane warianty:

  • BMW 530e iPerformance - o mocy 252 KM i 420 Nm z zasięgiem w trybie elektrycznym równym 45 km
  • BMW 520d EfficientDynamics z 190-konnym motorem wysokoprężnym (400 Nm)
  • BMW M550i xDrive z 8-cylindrowym benzynowym motorem o mocy 462 KM i 650 Nm.
wersja silnikowa BMW 530e iPerformance BMW 520d EfficientDynamics BMW M550i xDrive
skrzynia biegów 8-biegowa aut. 8-biegowa aut. 8-biegowa aut. 
pojemność 1998 cm3 1995 cm3  4395 cm3 
moc 252 KM     190 KM  462 KM 
w przedziale obrotów 4460 – 6500 obr/min 4000 obr/min 5500 obr/min
moment obrotowy 420 Nm  400 Nm  650 Nm 
w przedziale obrotów 1450 – 4000 obr/min  1750 obr/min  1800 obr/min
0-100 km/h 6,2 s  7,5 s  4,0 s
śr. zużycie paliwa 2,0 l/100 km  3,9 l/100 km  8,9 l/100 km 
zasięg w trybie elektrycznym 45 km    

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 115 700 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij