REKLAMA

BMW serii 6 – debiut wersji coupe (wideo)

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 100 000 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W styczniu w Detroit Niemcy zaprezentowali "szóstkę" w wersji cabrio, teraz przyszedł czas na zamkniętą odmianę, która jesienią tego roku trafi do europejskich salonów. Wiadomo już, że ceny auta zaczynać się będą od poziomu 74 700 euro za wersję 640i, a za 650i trzeba będzie zapłacić minimum 11 tysięcy euro więcej.

Wymiary wersji coupe są takie same jak zaprezentowanego w styczniu w Detroit kabrioletu - 4,89 metra długości, 1,89 metra szerokości. W porównaniu z poprzednią generacją nowy model jest o 7,5 centymetra dłuższy, 4 cm szerszy i pół centymetra niższy. Ma też o 7,5 centymetra większy rozstaw osi. Większa odległość między osiami przełożyła się na przyrost miejsca w kabinie - szczególnie dla pasażerów tylnej kanapy.

Wersja 640i napędzana jest sześciocylindrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 320 KM i momencie obrotowym 450 Nm. Ma przyspieszać do 100 km/h w 5,4 sekundy i zużywać średnio 7,7 litra paliwa na 100 km. Wynik ten zawdzięcza wykorzystaniu systemu start-stop i układu Eco-Pro, który zmienia charakterystykę pracy pedału przyspieszenia i skrzyni biegów, a także reguluje pracę układu klimatyzacji, podgrzewania foteli i lusterek tak by ograniczać zużycie energii, a co za tym idzie oszczędzać paliwo.

Mocniejsza wersja - 650i - dostępna będzie z 407-konnym silnikiem V8 z momentem obrotowym o wartosci 600 Nm dostępnym w zakresie 1750-4000 obr/min. Pierwszą setkę na prędkościomierzu pokaże po 4,9 sekundy od startu i zadowoli się średnio 10,4 litra paliwa na 100 km. Tak jak 640i - mocniejsza wersja będzie miała założony elektroniczny kaganiec ograniczający prędkość maksymalną do 250 km/h.

Za jakiś czas do oferty dołączyć ma jeszcze wersja M6, wyposażona w turbodoładowany silnik V8, którego parametrów jeszcze nie zdradzono.

 

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (5)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA