Plany BMW zakładają, że nowa seria 8 jako flagowy model będzie wypełniać lukę pomiędzy serią 7, a samochodami Rolls-Royca. Sukces Mercedesa z dwudrzwiową klasą S pokazuje, że nowe luksusowe coupe może przyciągnąć do marki BMW dużą ilość klientów. Największym rynkiem zbytu dla nowego auta będą na pewno USA i Chiny. Poza tym seria 8 może nieco polepszyć sprzedaż w segmencie luksusowych modeli, gdzie w tym roku Mercedes na sprzedaży klasy S zarobił ok. 1 mld euro więcej, niż Bawarczycy na sprzedaży serii 7.
Schulte Design
BMW serii 8 coupe na rynek trafi w 2019 r., a następnie roku później światło ujrzy otwarta wersja (kabriolet) z materiałowym dachem. Auto ma charakteryzować długość ponad 5 metrów, czyli samochód będzie nieco większy niż klasa S Mercedesa. Szerokość serii 8 może przekroczyć 1,9 m. Masa auta prawie na pewno przekroczy 1900 kg. Jednym z ciekawszych silników w gamie powinien być 4-litrowy motor V8 twin-turbo, generujący minimum 450 KM. Wersja M8 to duży znak zapytania, jednak nikt nie stawia na niej kreski. Zwłaszcza, że Mercedes-AMG S63 Coupe sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. W M8 na pewno możemy spodziewać się mocy rzędu 600-620 KM. Poza tym w gamie powinny pojawić się takie wersje jak 835, 845 czy 850.
Specjalnie dla naszych użytkowników prezentujemy jako jedyni w Polsce nieoficjalne wizualizacje nowej serii 8. Samochód to ewolucja stylistyki, którą znam z serii 7 i odsłoniętej niedawno nowej BMW serii 5 G30. Auto może wyróżniać się przede wszystkim ogromną osłoną chłodnicy w formie "nerek", które będą zestawione z wąskim, laserowymi światłami. W tylnej części samochód dostanie równie wąskie i długie lampy wykonane w całości z diod LED, które elegancko będzie zdobić chromowana listwa. Sylwetka z długą maską i smukłą kabiną zostanie ozdobiona obręczami kół w rozmiarze 20-cali.
Warto dodać, że ostatnią próbą wskrzeszenia serii 8 był koncept BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé, które zostało pokazane w 2013 roku podczas imprezy Concours d´Elegance Villa d´Este.