Baja Carpathia 2013: Małysz wygrał mały Dakar

Adam Małysz wygrał wszystkie odcinki w pierwszej rundzie RMPST i zajął też pierwsze miejsce w 3. rundzie Pucharu Strefy Europy Centralnej.

Baja Carpathia 2013

"Wygraliśmy taki nasz mały Dakar!" - mówił Adam Małysz na mecie Baja Carpathia 2013. Impreza rozegrana w dniach 21-23 czerwca była inauguracją sezonu Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych oraz 3. eliminacją Pucharu Strefy Europy Centralnej (CEZ).

Adam Małysz i Rafał Marton byli niepokonani na wszystkich 6 odcinkach specjalnych rajdu. Wyprzedzili o 6:17 Miroslava Zapletala i Macieja Martona. Na trzecim miejscu uplasowali się  Sławomir Wasiak i Marcin Grydziuszko, którzy do liderów stracili 26:21.

Zwycięstwo Małysza nad triumfatorem dwóch poprzednich edycji rajdu to dowód na to, że utytułowany skoczek wyjątkowo szybko rozwija swoje umiejętności jako kierowca rajdowy. To z pewnością efekt ciężkich treningów, jakie ambitnie i nieustannie odbywa.

Wynik na Baja Carpathia to kolejny sukces Adama Małysza w tym sezonie. Polak wygrał m.in. pierwszą rundę Pucharu Strefy Europy Centralnej (CEZ), rozegraną na Węgrzech.

Adam Małysz
Toyota Hilux

To był dla nas bardzo udany rajd! Cały czas jechaliśmy dobrze, a to bardzo ważne, gdyż pokazuje, że dzięki treningom zrobiliśmy duże postępy i ciężka praca popłaca. Na Baja Carpathia mogliśmy doświadczyć wielu nowych rzeczy i poczuć właściwie każde warunki jazdy – od asfaltu na prologu, po odcinki, na które składało się wszystko – piach, woda, szutry czy lasy. To bardzo dobre treningowo, bo istnieje mało zawodów, w których, tak jak w Dakarze, stawia się czoła wszystkiemu. 

Wyniki w Baja Carpathia 2013

1. Adam Małysz/Rafał Marton (PL) Toyota Hilux 3:24.09

2. Miroslav Zapletal/Maciek Marton (CZ/PL) Hummer H3 Evo +6.17

3. Sławomir Wasiak/Marcin Grydziuszko (PL) Mitsubishi Pajero +26.21

4. Antal Fekete/GyörgyToth (H) Toyota Hilux +29.39

5. Włodzimierz Grajek/Piotr Brakowiecki (PL) SAM MRT +1:01.42

6. Łukasz Komornicki/Artur Kołodziej (PL) Opel Mokka +1:06.22

7. Piotr Cierzniewski/Michał Bojar (PL) SAM MRT +1:10.07 (1. TH)

8. Tomas Horansky/Karel Uhrik (CZ) Toyota Land Cruiser +1:19.18 (1. T2)

9. Dariusz Kalisz/Marek Siarek (PL) Mitsubishi Pajero +1:39.27 (2. T2)

10. Mariusz Andrych/Bartosz Kostołowski (PL) Toyota Land Cruiser +2:07.18 (3. T2)

Tekst: Iwona Petryla
Zdjęcia: Orlen Team

Zobacz również:
REKLAMA