Bentley Bentayga EWB – więcej miejsca na luksus

Bentley Bentayga EWB oferuje o 18 cm więcej prestiżu za sprawą dłuższego nadwozia i większego rozstawu osi. Teraz nikt nie będzie mógł narzekać na brak miejsca na nogi. O ile ktokolwiek w ogóle zgłaszał takie uwagi.

Bentley Bentayga EWB fot. materiały prasowe
Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB, czyli Extended Wheelbase, wzbogaca gamę dostępnych wersji pierwszego i jak dotąd jedynego SUV-a brytyjskiej marki. Jak dotąd model Bentayga dostępny był w różnych wariantach napędów, ale teraz klienci otrzymują dodatkową ilość miejsca, co docenią szczególnie ci, którzy na co dzień nie prowadzą, a są wożeni. Takich klientów jest sporo, bo w samym tylko 2021 roku Bentley osiągnął rekordową sprzedaż 14 659 samochodów, co stanowi wzrost o 31 proc. w stosunku do roku poprzedniego. W tym aż jedna trzecia zysków firmy pochodziła ze sprzedaży Bentaygi.

REKLAMA

Bentley Bentayga EWBfot. materiały prasowe
Bentley Bentayga EWB

Bentley Bentayga EWB – więcej luksusu

Najnowsza propozycja brytyjskiego producenta bazuje na modelu Bentayga drugiej generacji. Wersja EWB jest przy tym dłuższa aż o 18 cm, a rozstaw osi rozciągnął się z 2992 mm do 3175 mm, dzięki czemu samochód zyskuje znaczną ilość miejsca w tylnej części kabiny, tworząc wyjątkowo luksusową w świecie SUV-ów przestrzeń.

Tym, co dodatkowo wyróżnia nowego SUV-a, są bardzo rozbudowane fotele Bentley Airline Seat, które zapewniają aż 22 poziomy regulacji, odchylenie oparcia tylnego o 40 stopni, technologię regulacji postawy oraz czujniki nacisku, dzięki którym fotel może się automatycznie dostosowywać do budowy ciała pasażera. Mamy tu także system automatycznego klimatyzowania foteli, który pozwala nie tylko na pomiar temperatury pasażera i dostosowanie optymalnych ustawień klimatyzacji, ale także wyregulowanie poziomów wilgotności powietrza oraz, uwaga, 177 poziomów ciśnienia, ustalanych w sześciu niezależnych strefach. Ma to przede wszystkim pomóc pasażerom w relaksie i zminimalizowaniu uczucia zmęczenia podczas podróży.

Bentley Bentayga EWBfot. materiały prasowe
Bentley Bentayga EWB

Z zewnątrz model EWB różni się od swojej poprzednika przede wszystkim dłuższym nadwoziem, nowym przednim grillem, specjalnie dla tego modelu zaprojektowanymi 22-calowymi felgami i przesuniętym szyberdachem. Wiodąca w swojej klasie, jak określa ją producent, nowa kabina jest dłuższa niż w jakimkolwiek innym luksusowym SUV-ie o ponad 40 mm. Z kolei w porównaniu do Mulsanne nowa Bentayga EWB zapewnia dodatkowe 10 mm nad głową, a jednocześnie ma o 100 mm niższą linię dachu niż konkurenci – tu znów bazujemy na zapewnieniach producenta.

REKLAMA

REKLAMA

Bentley Bentayga EWB – napęd i osiągi

Ale Bentayga EWB to przy tym wciąż Bentley, dlatego ważne są także osiągi i prowadzenie samochodu. Model EWB wyposażony jest w elektryczne wspomaganie kierownicy, dzięki czemu promień skrętu jest o 7 proc. mniejszy niż w przypadku standardowej Bentaygi i wynosi 11,8 metra. Dodatkową kontrolę nadwozia zapewnia dołączony w standardzie 48-woltowy aktywny system kontroli przechyłów Bentley Dynamic Ride.

Bentayga EWB jest napędzana 4,0-litrowym, 32-zaworowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym V8 o mocy 550 KM i 770 Nm momentu obrotowego. W połączeniu z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów, samochód rozpędzi się od 0 do 100 km/h w 4,6 sekundy, a maksymalna prędkość jaką osiągnie pojazd to 290 km/h. Ten silnik znamy dobrze, bo w redakcji gościliśmy nie tak dawno temu "krótkiego" Bentleya Bentaygę V8 - oto relacja z tego testu

Dodajmy na koniec, że Bentley oferuje niemal nieograniczone możliwości personalizacji, bo Bentayga EWB to ponoć aż 24 miliardy różnego rodzaju kombinacji wykończenia. Bentley Bentayga Extend Wheelbase pojawi się na rynku w IV kwartale 2022 roku.

 

Zobacz także:
REKLAMA