REKLAMA

Bentley Continental GT Speed Convertible – luksus pod chmurami

Bentley Continental GT Speed Convertible debiutuje niedługo po premierze wersji z zamkniętym dachem. Auto korzysta z wielu rozwiązań poprawiających prowadzenie.

Bentley Continental GT Speed Convertible 2021 fot. materiały prasowe
Bentley Continental GT Speed Convertible 2021

Niedawno pisaliśmy o debiucie nowego Bentleya Continental GT Speed, a teraz pojawia się jego wersja z otwartym dachem. Nowy model korzysta ze wszystkich ulepszeń, jakie wprowadzono w nowym GT Speed, ale do tego dysponuje możliwością jazdy pod gołym niebem.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Model z dopiskiem Convertible został wyposażony w dach „Z-fold”, który w porównaniu z poprzednikiem pozwala znacząco obniżyć hałas podczas jazdy. Bentley twierdzi, że zastosowano tak dobrą izolację akustyczną, że nowy Convertible jest tak cichy, jak Coupe poprzedniej generacji. A to już coś. Aha, dach można składać i rozkładać przy prędkości do 50 km/h, a cały proces trwa 19 sekund.

Bentley Continental GT Speed Convertible 2021fot. materiały prasowe
Bentley Continental GT Speed Convertible 2021

O ile na zewnątrz, poza dachem oczywiście, wersję Speed Convertible poznać można po skromnych oznaczeniach Speed na przednich błotnikach czy 22-calowych felgach, tak w środku napisy Speed wyszyte na zagłówkach rzucają się w oczy. Kabina prezentowanego egzemplarza utrzymana jest w ciemnym kolorze, ale w sumie do wyboru jest ich aż 15 głównych i 11 dodatkowych.

Bentley Continental GT Speed Convertible 2021fot. materiały prasowe
Bentley Continental GT Speed Convertible 2021

Co pod maską? To samo co w GT Speed. A zatem 6-litrowy silnik W12 twin turbo, który generuje potężną moc 659 KM i moment obrotowy 900 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa w wydaniu Continentala GT Speed Convertible zaledwie o 0,1 s dłużej niż w Coupe – dokładnie 3,6 sekundy. Maksymalna prędkość jest w obu wersjach taka sama i sięga 335 km/h.

Przypomnijmy, że dla zniwelowania efektu podsterowności, spowodowanej obecnością ciężkiego silnika W12 z przodu, nowy Continental GT Speed oferuje system czterech skrętnych kół, który ma być znacznie bardziej pomocny i „aktywny”, niż w modelu Flying Spur, w którym jest także stosowany. Poza tym tylna oś zyskała elektroniczną blokadę dyferencjału eLSD, a nad opanowaniem przechyłów nadwozia czuwa znany choćby z Bentaygi system Bentley Dynamic Ride i trójkomorowe aktywne zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym tłumieniem.

Na koniec zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. Auto jest poza zasięgiem większości z nas, ale popatrzeć zawsze można. Dajcie znać w komentarzach, czy ten kabriolet trafia na waszą listę marzeń, czy może czegoś mu brakuje?

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA