Producent twierdzi, że pokazany właśnie Continental GT Speed jest szybki nie tylko na prostej, ale tym razem jeszcze lepiej radzi sobie w zakrętach. Pomimo sporej masy, która sięga blisko 2,3 tony! Zacznijmy jednak od silnika, którym w przypadku wariantu Speed jest topowy motor W12 twin turbo.

12-cylindrowa jednostka napędowa ma 6-litrów pojemności i została w najnowszej wersji wzmocniona do poziomu 650 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym sięgającym 900 Nm. Taki zapas wystarczy, by katapultować ciężkie gran turismo w tempie supersamochodu, bowiem pierwsza „setka” pojawia się na liczniku już po zaledwie 3,5 sekundy. To poprawa o 0,1 s w stosunku do Continentala GT bez Speed w nazwie – z jednej strony niewiele, ale Bentley obiecuje, że na żywo czuć znacznie więcej, niż owe 0,1 s.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Dla zniwelowania efektu podsterowności, spowodowanej obecnością ciężkiego silnika W12 z przodu, Continental GT Speed oferuje system czterech skrętnych kół, który ma być znacznie bardziej pomocny i „aktywny”, niż w modelu Flying Spur, w którym jest także stosowany. Poza tym tylna oś zyskała elektroniczną blokadę dyferencjału eLSD, a nad opanowaniem przechyłów nadwozia czuwa znany choćby z Bentaygi system Bentley Dynamic Ride i trójkomorowe aktywne zawieszenie pneumatyczne z adaptacyjnym tłumieniem.

Sportowe doznania wzmacnia tryb Sport, w którym ośmiostopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia działa szybciej, redukując przełożenie wcześniej oraz dłużej utrzymując wyższy bieg. Co ciekawe, odpowiednie ustawienie parametrów, w tym wyłączenie ESC, umożliwia wykonywanie efektownych poślizgów, któremu z pewnością towarzyszyć będą kłęby gęstego, siwego dymu z opon. Ale sport to nie tylko prowadzenie i przyspieszanie, bo równie ważne jest skuteczne zatrzymanie ciężkiego pojazdu. Nad tym czuwa układ hamulcowy z karbonowo-ceramicznymi tarczami i aż 10-tłoczkowymi zaciskami.

Wnętrze – też zmieniono. Obejrzycie je w naszej galerii zdjęć. A póki co ostatnia informacja – o cenie. Otóż Bentley Continental GT Speed wyceniony jest na okolice 275 tys. dolarów – o 50 tys. więcej niż za Continentala GT. Europejskie kwoty zostaną podane niebawem.
Zobacz także:
Komentarze