[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Bentley Continental Supersports - ostatni krzyk mocy

Oto on - najmocniejszy Bentley w historii, który dodatkowo uzurpuje sobie tytuł najszybszego, czteroosobowego auta na naszym globie. Czy tak jest faktycznie?  

Continental GT Bentley Continental Supersports

Wersję Supersports trudno będzie pomylić z innymi wariantami Continentala. Auto ma zderzak z bardzo dużymi wlotami powietrza i dodatkowymi splitterami. Do tego elementami wyróżniającymi samochód z zewnątrz są czarna kratownica w osłonie chłodnicy i zderzaku, wyloty powietrza na masce oraz przyciemnione klosze reflektorów.

Z boku oprócz nakładek progowych dołożono ozdobną listwę w kolorze czerni, którą można znaleźć także z tyłu. Tym samym odcieniem są wykończone m.in., obudowy lusterek. Z tyłu samochód wyróżnia spojler umieszczony na pokrywie bagażnika, dyfuzor przypominający te z aut wyścigowych oraz końcówki układu wydechowego o eliptycznym kształcie.

Supersports stoi na 21-calowych obręczach kół wykonanych ze stopów lekkich, które pozwoliły obniżyć masę auta o 20 kg. Dodatkową oszczędność 5 kg zapewnia opcjonalny tytanowy układ wydechowy. Bentley deklaruje, że nowy Supersports jest najlżejszą wersją odchodzącej generacji Continentala GT.  

REKLAMA

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Wnętrze wykończone jest dwukolorową skórą oraz alcantarą. A na desce rozdzielczej zamontowano ozdobny panel z grafiką nawiązującą do wyścigowej szachownicy. Opcjonalny pakiet "X Specification" pozwala doposażyć auto w elementy wykonane z włókna węglowego. Są to m.in. obudowy lusterek i nakładki na pedałach. Poza tym w ramach pakietu można wybrać jeden z 8 zestawów dwukolorowego lakieru nadwozia.  

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Świetne właściwości jezdne ma zapewnić system torque vectoring zmodyfikowany i przeszczepiony z Continentala GT3-R. Komputer steruje siłą hamowania osobno na przedniej i tylnej osi, gdy samochód przyspiesza na wyjściu z zakrętu. W nowym modelu 60% siły napędowej trafia na koła tylne, a 40% na przednie.

REKLAMA

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Continentala Supersport zasila 6-litrowy, podwójnie doładowany silnik z dwunastoma cylindrami w układzie W. Jednostka napędowa współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną Quickshift od ZF. Można ją obsługiwać także za pomocą łopatek przy kierownicy. 

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Inżynierom z Bentleya udało się z 6-litrowej jednostki napędowej "wyciągnąć" aż 710 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1017 Nm i dostępny jest w przedziale obrotów: 2050-4500 obr./min.

REKLAMA

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersports osiągi:

  • od 0 do 100 km/h - 3,5 sekundy
  • prędkość maksymalna - 336 km/h

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Continental Supersports jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: coupe oraz kabriolet (Convertible).Wariant z otwartym dachem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy osiągając maksymalną prędkość 330 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley chwali się, że Supersports jest najszybszym czteoroosobowym autem na naszym globie. To bardzo ciekawa deklaracja, gdyż sprawdziliśmy oficjalne dane techniczne np. Ferrari GTC4Lusso i Bentley nieco pośpieszył się z rozdawaniem tytułów. 

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Najnowszy model Ferrari przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,4 s i osiąga maksymalną prędkość 335 km/h. Czyli teoretycznie samochód jest o 0,1 s szybszy od Supersporta i ma o 1 km/h wyższą prędkość maksymalną. 

REKLAMA

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley nie mówi nic o planowanej ilości egzemplarzy, które wyprodukuje. Stąd zakładamy, że nie jest to wersja limitowana. Pierwsze egzemplarze Supersportsa na drogi wyjadą w maju. 

Na koniec warto dodać, że Supersports to ostatnia wersja obecnej generacji Continentala GT. Według naszych informacji we wrześniu firma z Crewe zaprezentuje nową generację tego modelu. 

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersport 2017 dane techniczne:

  • długość: 4806 mm
  • szerokość: 1944 mm
  • wysokość: 1394 mm
  • rozstaw osi: 2746 mm
  • pojemność bagaznika: 358 litrów
  • poj. zbiornika paliwa: 90 litrów

REKLAMA

REKLAMA

Continental GT Bentley Continental Supersports
  • masa własna: 2280 kg
  • zużycie paliwa w mięście: 24,3 l
  • zużycie paliwa poza miastem: 10,7 l
  • zużycie paliwa tryb mieszany: 15,7 l
  • emisja CO2: 338 g/km
Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij