[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Bentley Continental Supersports - ostatni krzyk mocy

Oto on - najmocniejszy Bentley w historii, który dodatkowo uzurpuje sobie tytuł najszybszego, czteroosobowego auta na naszym globie. Czy tak jest faktycznie?  

Continental GT Bentley Continental Supersports

Wersję Supersports trudno będzie pomylić z innymi wariantami Continentala. Auto ma zderzak z bardzo dużymi wlotami powietrza i dodatkowymi splitterami. Do tego elementami wyróżniającymi samochód z zewnątrz są czarna kratownica w osłonie chłodnicy i zderzaku, wyloty powietrza na masce oraz przyciemnione klosze reflektorów.

Z boku oprócz nakładek progowych dołożono ozdobną listwę w kolorze czerni, którą można znaleźć także z tyłu. Tym samym odcieniem są wykończone m.in., obudowy lusterek. Z tyłu samochód wyróżnia spojler umieszczony na pokrywie bagażnika, dyfuzor przypominający te z aut wyścigowych oraz końcówki układu wydechowego o eliptycznym kształcie.

Supersports stoi na 21-calowych obręczach kół wykonanych ze stopów lekkich, które pozwoliły obniżyć masę auta o 20 kg. Dodatkową oszczędność 5 kg zapewnia opcjonalny tytanowy układ wydechowy. Bentley deklaruje, że nowy Supersports jest najlżejszą wersją odchodzącej generacji Continentala GT.  

Continental GT Bentley Continental Supersports

Wnętrze wykończone jest dwukolorową skórą oraz alcantarą. A na desce rozdzielczej zamontowano ozdobny panel z grafiką nawiązującą do wyścigowej szachownicy. Opcjonalny pakiet "X Specification" pozwala doposażyć auto w elementy wykonane z włókna węglowego. Są to m.in. obudowy lusterek i nakładki na pedałach. Poza tym w ramach pakietu można wybrać jeden z 8 zestawów dwukolorowego lakieru nadwozia.  

Continental GT Bentley Continental Supersports

Świetne właściwości jezdne ma zapewnić system torque vectoring zmodyfikowany i przeszczepiony z Continentala GT3-R. Komputer steruje siłą hamowania osobno na przedniej i tylnej osi, gdy samochód przyspiesza na wyjściu z zakrętu. W nowym modelu 60% siły napędowej trafia na koła tylne, a 40% na przednie.

Continental GT Bentley Continental Supersports

Continentala Supersport zasila 6-litrowy, podwójnie doładowany silnik z dwunastoma cylindrami w układzie W. Jednostka napędowa współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną Quickshift od ZF. Można ją obsługiwać także za pomocą łopatek przy kierownicy. 

Continental GT Bentley Continental Supersports

Inżynierom z Bentleya udało się z 6-litrowej jednostki napędowej "wyciągnąć" aż 710 KM mocy. Maksymalny moment obrotowy wynosi 1017 Nm i dostępny jest w przedziale obrotów: 2050-4500 obr./min.

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersports osiągi:

  • od 0 do 100 km/h - 3,5 sekundy
  • prędkość maksymalna - 336 km/h
Continental GT Bentley Continental Supersports

Continental Supersports jest dostępny w dwóch wersjach nadwoziowych: coupe oraz kabriolet (Convertible).Wariant z otwartym dachem przyspiesza od 0 do 100 km/h w 3,9 sekundy osiągając maksymalną prędkość 330 km/h.

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley chwali się, że Supersports jest najszybszym czteoroosobowym autem na naszym globie. To bardzo ciekawa deklaracja, gdyż sprawdziliśmy oficjalne dane techniczne np. Ferrari GTC4Lusso i Bentley nieco pośpieszył się z rozdawaniem tytułów. 

Continental GT Bentley Continental Supersports

Najnowszy model Ferrari przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 3,4 s i osiąga maksymalną prędkość 335 km/h. Czyli teoretycznie samochód jest o 0,1 s szybszy od Supersporta i ma o 1 km/h wyższą prędkość maksymalną. 

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley nie mówi nic o planowanej ilości egzemplarzy, które wyprodukuje. Stąd zakładamy, że nie jest to wersja limitowana. Pierwsze egzemplarze Supersportsa na drogi wyjadą w maju. 

Na koniec warto dodać, że Supersports to ostatnia wersja obecnej generacji Continentala GT. Według naszych informacji we wrześniu firma z Crewe zaprezentuje nową generację tego modelu. 

Continental GT Bentley Continental Supersports

Bentley Continental Supersport 2017 dane techniczne:

  • długość: 4806 mm
  • szerokość: 1944 mm
  • wysokość: 1394 mm
  • rozstaw osi: 2746 mm
  • pojemność bagaznika: 358 litrów
  • poj. zbiornika paliwa: 90 litrów
Continental GT Bentley Continental Supersports
  • masa własna: 2280 kg
  • zużycie paliwa w mięście: 24,3 l
  • zużycie paliwa poza miastem: 10,7 l
  • zużycie paliwa tryb mieszany: 15,7 l
  • emisja CO2: 338 g/km
Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij