Prototyp systemu Ac2ated Sound firmy Continental, zamiast klasycznych głośników, wykorzystuje niewielkie tzw. przetworniki wibracyjne, które tworzą dźwięk przy pomocy wprawiania w wibracje powierzchni znajdujących się we wnętrzu auta.
Rozwiązanie jest oparte na wieloletnich doświadczeniach firmy w zakresie badań NVH (Noise, Vibration, Harshness – hałas, drgania, szorstkość), mających na celu m.in. lepsze wygłuszenie wnętrz samochodów.
Jak czytamy w komunikacie firmy, bezgłośnikowy system audio czerpie inspirację z zasady działania instrumentów smyczkowych. Według niektórych ekspertów, to rozwiązanie może w przyszłości zrewolucjonizować systemy nagłośnienia w pojazdach i pozwoli zrezygnować z instalacji klasycznych głośników.
System Ac2ated Sound, jak wspomnieliśmy wyżej, działa na podobnej zasadzie, jak instrumenty smyczkowe. Fale dźwiękowe wytwarzane są przez przetworniki wibracyjne, które są podobne do rdzenia tradycyjnego głośnika. Składają się z magnesu i wibrującej cewki, przetwarzającej elektryczny sygnał na ruch.
Jednak zamiast drgającej membrany, która jest częścią klasycznych głośników, do emitowania dźwięku wykorzystywane
są powierzchnie wewnątrz pojazdu.