Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Bezpieczeństwo bez kompromisów

Pytanie o bezpieczeństwo jest w przypadku małego auta szczególnie uzasadnione. Konstruktorzy Skody Citigo stworzyli najbezpieczniejszy model w tej klasie. O życie i zdrowie podróżujących nim dbają sztywne nadwozie oraz systemy elektroniczne.

Skoda Citigo Z myślą o dzieciach zewnętrzne miejsca tylnej kanapy wyposażono w uchwyty Isofix do mocowania fotelików. Wyłącznik poduszki pasażera– w opcji

To wręcz niewiarygodne, ale od auta o masie zaledwie 850 kg w pojedynku na śmierć i życie można oczekiwać tak samo dużo jak od pojazdu dwukrotnie cięższego. To wbrew fizyce? Niekoniecznie!

Z uwagi na wyjątkowo krótki przód i niewielką strefę zgniotu inżynierowie musieli w inny sposób zadbać o pochłanianie energii podczas kolizji. Dlatego też nadwozie w dwóch trzecich jest wykonane z wysokogatunkowej stali. Kolejne 10% to stal formowana na gorąco, która zapewnia wysoką stabilność konstrukcji, a zaledwie jedną czwartą stanowią standardowe blachy, które mają zastosowanie głównie w zewnętrznym poszyciu karoserii. W ten sposób powstała niewidoczna klatka bezpieczeństwa, niczym w samochodzie rajdowym. Tak sztywna konstrukcja nadwozia ma także korzystny wpływ na właściwości jezdne auta. Ponadto wybór wysoko wytrzymałej stali jako surowca przełożył się na obniżenie masy własnej pojazdu.

Zaraz za przednim zderzakiem znajduje się czujnik wczesnego ostrzegania przed kolizją. Aktywuje on czołowe oraz boczne poduszki powietrzne, a także pirotechniczne napinacze przednich pasów bezpieczeństwa.

Gotowe do niesienia pomocy kierowcy w podbramkowych sytuacjach są następujące systemy: przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS), elektroniczny rozdzielacz siły hamowania pomiędzy oś przednią i tylną (EBV), hydrauliczny system wspomagania nagłego hamowania (HBA), optymalizacji przyczepności podczas hamowania silnikiem (MSR), optymalizacji przyczepności podczas ruszania (ASR), stabilizacji toru jazdy (ESP); a także elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego (EDS).

Ponadto mała Skoda jako pierwszy samochód w swoim segmencie oferuje funkcję awaryjnego hamowania w mieście, która wykorzystuje czujnik zbliżeniowy. System działa przy prędkościach nieprzekraczających 30 km/h. Potrafi przyhamować lub całkowicie zatrzymać pojazd w sytuacji grożącej kolizją. Kosztuje tylko 500 zł i oferowany jest od wersji Active.

Kiedy już dojdzie do wypadku, życie kierowcy i pasażera chronią czołowe oraz boczne poduszki. Za 200 zł Citigo można wyposażyć w wyłącznik poduszki powietrznej pasażera, co docenią młode mamy przewożące dzieci w fotelikach tyłem do kierunku jazdy.

Ponadto sygnał dźwiękowy przypomina o konieczności zapięcia pasów bezpieczeństwa.

zobacz galerię

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 36 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (10)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij