Bill Gates - miłośnik samochodów: Czym jeździ założyciel Microsoftu?

News dnia na wielu portalach – Bill Gates rozwodzi się ze swoją żoną Melindą. Czy dogadają się w kwestii podziału samochodów? Auta Billa Gatesa to doprawdy imponująca kolekcja ciekawych modeli, wśród których rządzi jedna marka – Porsche.

Ferrari 348 Michał Śliwiński
Ferrari 348, fot. Michał Śliwiński
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 537 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Założyciel Microsoftu swoje motoryzacyjne upodobania określone ma dość jasno – jego pierwszy, poważny sportowy model pochodził z Zuffenhausen, podobnie zresztą jak jego pierwszy samochód elektryczny. 

REKLAMA

Różne źródła mówią też jednak, że Gates, oprócz pokaźnej kolekcji Porsche, lubi korzystać również z Lamborghini, Mercedesów czy Ferrari. Majątek Billa Gatesa, szacowany przez amerykański portal Business Insider na ponad 130 miliardów dolarów, pozwoli mu kupować całe firmy, nie mówiąc o pojedynczych, najbardziej wymyślnych modelach. O tym, że Bill jest miłośnikiem samochodów świadczy liczba garaży w jednej z jego posiadłości – w sumie można w nich zaparkować dwadzieścia trzy auta!

 

Porsche 911producent
Porsche 911

Bill Gates - miłośnik samochodów: Porsche 911

Jak wspominaliśmy na początku, pierwszym sportowym autem, które kupił Bill Gates było Porsche 911 z 1979 roku – podobno ten model to spełnienie jego marzeń i drugi, po Microsofcie rzecz jasna, konik. Jeden z najbogatszych ludzi na świecie uwielbiał pędzić po pustynnych drogach Nowego Meksyku, gdzie nie spotykał innych samochodów. Plotki głoszą, że Gates kilkukrotnie przyłapywany był przez policję podczas szybkiej jazdy. Co do tego nie ma dowodów, natomiast pewne jest to, że po latach pierwsze Porsche Gatesa zostało sprzedane na aukcji charytatywnej za 80 tysięcy dolarów.

 

Wszystkie generacje Porsche 911 Turbofot. materiały prasowe

Bill Gates - miłośnik samochodów: Porsche 911 Turbo

Kolejnym dowodem na to, że Bill Gates to prawdziwy petrolhead jest następny model, jaki znalazł się w jego garażu – Porsche 911 Turbo (gen. 930). Ten egzemplarz również skończył na aukcji, po tym jak Gates sprzedał je jeszcze w latach 90-tych. Podobno było to jego ulubione auto, które nazywał „Rakietą”. Porsche 911 Turbo generacji 930 było szybkim, ale wymagającym w prowadzeniu samochodem. Wyzwanie stanowiło połączenie lekkiego przodu i potężnej przyczepności szerokich kół tylnych. 

 

 

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 959Producent
Porsche 959

Bill Gates - miłośnik samochodów: Porsche 959

Wisienką na torcie w garażu Gatesa był jednak model 959, czyli szczytowe osiągnięcie inżynierów Porsche w latach 80. Samochód, który powstał po to, by być najlepszym na świecie zapoczątkował, wraz z Ferrari F40, erę superaut o wyjątkowych osiągach, które nawet dzisiaj robią wrażenie. Do napędu 959 służył 2,8-litrowy silnik typu bokser z podwójnym turbodoładowaniem, który osiągał 451 KM i 500 Nm momentu obrotowego. Mało? Takie wartości pozwalały, by pierwsza setka pojawiała się na liczniku po 3,7 s, a prędkość maksymalna wynosiła 317 km/h. Siła napędowa płynęła do wszystkich czterech kół, a kierowca musiał nią zarządzać poprzez sześciobiegową skrzynię mechaniczną. Co ciekawe, 959 przez kilkanaście lat nie mogło być oficjalnie sprzedawane w USA – i tu wersje są dwie. Jedna mówi o niespełnionych przez silnik normach emisji, druga – o tym, że producent odmówił dostarczenia kilku egzemplarzy do przeprowadzenia crash-testów. Z niepotwierdzonych informacji wiadomo, że Gates jeździł tym samochodem mimo, że nie był zarejestrowany. 959 to model, który wciąż należy do Gatesa, podobnie jak kilka innych aut, w tym klasyczne Ferrari 348 czy Jaguar XJ6.

 

Ferrari 348Michał Śliwiński
Ferrari 348, fot. Michał Śliwiński

Bill Gates - miłośnik samochodów: Ferrari 348

Ferrari 348 narodziło się w studiu Pininfarina i łatwo zauważyć w jego stylu wpływ Testarossy. Jest mniejsze od słynnego i droższego modelu i pod maską ma nie V12, ale V8-kę o mocy 300 KM. Dzięki temu jest lżejsze zwinniejsze i daje dużo przyjemności z szybkiej jazdy. Dzisiejszym odpowiednikiem 348 jest F8 Tributo. Ferrari 348 wyróżnia się modnymi w latach 90. wysuwanymi reflektorami. Numer 348 to zaszyfrowane dane techniczne: 34 oznacza 3,4 l pojemności sinika, a 8 to nic innego jak liczba pracujących w nim cylindrów. W celu obniżenia środka ciężkości wzorowana na modelach Formuły 1 skrzynia biegów została umieszczona poprzecznie za silnikiem. Jest nietypowa ponieważ biegi w standardowym układzie H przesunięte są o jeden. Jest to zabieg celowy, by przyspieszyć zmianę najczęściej używanych podczas wyścigów biegów, czyli 2-3, umieszczając je w linii prostej. Wielowahaczowe zawieszenie oraz czterotłoczkowe zaciski hamulcowe swoją charakterystyką również serwują wrażenia z jazdy samochodem wyścigowym. Widać, że modele, które wybierał Bill Gates to samochody, dla ludzi, którzy czują samochody i czerpią z jazdy dużo przyjemności. Ferrari 348 w latach 90. było jednym z najbardziej emocjonalnych samochodów na rynku.

 

Jaguar XJauto motor und sport
Jaguar XJ

Bill Gates - miłośnik samochodów: Jaguar XJ

Nawet w przypadku samochodów luksusowych Gill Gates wybierał modele niebanalne. Jaguar XJ od 1968 r czyli od narodzin wyróżniał się w klasie samochodów luksusowym sportowym charakterem. Smukła sylwetka z opadającym tyłem, niewielka powierzchnia szyb, długa maska powodowały, że był to jeden z najciaśniejszych samochodów w klasie. W przypadku tego auta najbardziej liczyła się elegancja i sportowe prowadzenie. Pod maską pracowały rzędowe 6-cylindrowe silniki (XJ6) oraz V12 (XJ12). Trzecią generację modelu, która pojawiła się w 1979 roku zaprojektowała podobnie jak Ferrari 348 Pininfarina. Do tej pory powstało 8 generacji Jaguara XJ.

 

REKLAMA

Mercedes Vmateriały prasowe
Mercedes V

Bill Gates - miłośnik samochodów: Mercedes Klasy V

Ale nie wszystkie auta w garażu Gatesa były wartymi setki tysięcy dolarów egzemplarzami. Wieść niesie, że podczas swoich ostatnich tygodni pracy w Microsofcie Gates dojeżdżał do biura... Fordem Focusem z 2008 roku. Innym, nietypowym samochodem, w którym widziana była cała rodzina Gatesów (mają trójkę dzieci) to Mercedes Klasy V, którym jeździli na weekendowe wypady.

 

Rossen Gargolov

Bill Gates - miłośnik samochodów: Porsche Taycan

Jednym z najnowszych modeli, które trafiły do garażu Gatesa jest Porsche Taycan. To pierwszy elektryczny samochód, ale nie pierwszy, którym jeździł. Przymiarki do Tesli były, ale najwyraźniej auta amerykańskiego producenta nie zdołały przekonać miliardera do zakupu. Gates kupił Taycana w wersji Turbo S, co, razem z opcjami, miało go kosztować około 185 tysięcy dolarów. Wybór Porsche zamiast Tesli odbił się w branży wielkim echem. Naszym zdaniem na decyzję, podobnie jak w przypadki innych samochodów Gatesa, miały wpływ emocje jakie dostarcza dane auto.  

 

Czy jesteście ciekawi tego, co do powiedzenia ma w sprawie elektrycznej motoryzacji Bill Gates? Na wideo poniżej youtuber znany jako Marques Brownlee przepytuje go na różne tematy związane z elektromobilnością.

 

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA