Biopaliwa - Ekologiczny Diesel

Kawasaki Heavy Industries, Subaru, Toyota, Mazda i Yamaha ogłaszają zobowiązanie do poszukiwania nowych sposobów produkcji, transportu i wykorzystania paliwa w celu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla.

Mazda biopaliwa materiały prasowe
Mazda biopaliwa
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 69 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

W ramach dążenia do neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, Mazda Motor Corporation wzięła udział w wyścigu Super Taikyu Race w Okayamie (Japonia), który odbył się w weekend 13-14 listopada na torze Okayama International Circuit. Mazda wystawiła samochód wyścigowy z konwencjonalnym silnikiem wysokoprężnym (1.5 Skyactiv-D), który był zasilany w 100% paliwem pochodzenia biologicznego, wytwarzanym ze zużytego oleju spożywczego i tłuszczy z mikroalg. Od przyszłego roku Mazda będzie brała udział we wszystkich rundach wyścigów wytrzymałościowych organizowanych w trakcie sezonu.

REKLAMA

Według Mazdy, na drodze do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, ważne jest, by zaoferować klientom różnorodne rozwiązania. W związku z tym Mazda zamierza rozszerzyć gamę układów napędowych, inwestując nie tylko w konwencjonalne hybrydy, modele z silnikami Diesla i EV, ale także w modele hybrydowe typu plug-in, jednocześnie promując projekty w zakresie paliw odnawialnych, takich jak biodiesel nowej generacji.

Paliwo typu biodiesel nowej generacji, który jest wytwarzany ze zrównoważonych surowców, takich jak tłuszcze z mikroalg i zużyty olej kuchenny, nie mają żadnego negatywnego wpływu na dostawy produktów spożywczych dla konsumentów, co było problemem w przypadku dotychczasowych paliw biopochodnych. Ponieważ paliwa te mogą być również stosowane, jako alternatywa dla oleju napędowego w istniejących pojazdach i urządzeniach bez żadnych modyfikacji, nie jest wymagana żadna dodatkowa infrastruktura zaopatrzenia w paliwo. Dlatego też można oczekiwać, że biodiesel odegra znaczącą rolę, jako doskonałe źródło paliw płynnych w promowaniu neutralności węglowej.

Mazda jest członkiem projektu „Your Green Fuel”, inicjatywy realizowanej w Hiroszimie, mającej na celu popularyzację i upowszechnienie stosowania biopaliw nowej generacji, prowadzonej wspólnie przez działającą w Hiroszimie Radę ds. Współpracy Pomiędzy Przemysłem, Środowiskiem Akademickim i Rządem (Hirojiren)1 i firmą Euglena Co., Ltd.2 Projekt ma na celu stworzenie modelu rewitalizacji obszarów regionalnych poprzez zachowanie całego łańcucha wartości paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla, począwszy od produkcji i dostaw surowców, a skończywszy na wykorzystaniu biopaliw w rejonie Hiroszimy.

W sierpniu 2020 r. projekt potwierdził, że wydajność tego biodiesla dorównuje ropopochodnemu olejowi napędowemu, a Mazda rozpoczęła jego stosowanie w samochodach służbowych z silnikami Diesla.

Silnik Skyactiv-D 1.5 zamontowany w samochodzie Mazdy, który brał udział w wyścigu Super Taikyu Race na dystansie 94 okrążeń, wykazał najwyższą wydajność podczas jazdy na paliwie typu biodiesel nowej generacji bez żadnych modyfikacji silnika. W teście demonstracyjnym, biodiesel pochodzący w całości z biomateriałów napędzał samochód wyścigowy „Mazda Spirit Racing Bio concept Demio” startujący w klasie ST-Q, spalający biopaliwo o nazwie „Susteo” - dostarczone przez firmę Euglena, obsługiwany przez zespół wyścigowy NOPRO3.

Plany na przyszły sezon wyścigowy również zakładają użycie paliwa produkowanego przez firmę Euglena. Wyścigi Super Taikyu są rozgrywane od 1991 roku, jako wyścigi długodystansowe dla samochodów produkowanych seryjnie, a klasa ST-Q jest klasą otwartą dla samochodów opracowanych przez producentów i zatwierdzonych przez Komitet Organizacyjny Super Taikyu.

Przed dwoma tygodniami firmy Kawasaki Heavy Industries, Subaru, Toyota, Mazda i Yamaha wspólnie ogłosiły wyzwanie mające na celu rozszerzenie opcji paliwowych w połączeniu z silnikami spalinowymi podczas wyścigu Super Taikyu. Aby jeszcze bardziej rozszerzyć możliwości produkcji, transportu i wykorzystania paliwa, pięć firm zamierza zjednoczyć się i realizować trzy inicjatywy: 1) udział w wyścigach z wykorzystaniem paliw neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla, 2) zbadanie możliwości wykorzystania silników wodorowych w pojazdach dwukołowych i innych oraz 3) kontynuowanie wyścigów z wykorzystaniem silników wodorowych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA