Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Biopaliwa nie straszne samochodom BMW

Targi Essen Motor Show AC Schnitzer swoim BMW 3 Coupe udowadnia, że LPG może być z powodzeniem stosowane nawet w bardzo mocnych silnikach.

Paliwo do silników diesla - B7, czyli olej napędowy z 7% domieszką metyloestru (dostępny już na stacjach benzynowych), może być stosowane do wszystkich silników diesla wyprodukowanych do tej pory przez BMW, nawet jeśli nie mają zainstalowanego odpowiedniego filtra. To samo dotyczy wszystkich modeli MINI z silnikiem Diesla wyprodukowanych po roku 2000.

Używanie paliw E10 oraz B7 w modelach, w których zastosowano technologię Efficient Dynamics - ograniczającą emisję CO2 - redukuje jeszcze znaczniej emisję dwutlenku węgla. Dzieje się tak ze względu na to, że komponenty biogeniczne paliwa jako rośliny w fazie wzrostu wiążą CO2.
Paliwa z jeszcze większą domieszką biokomponentów, takie jak E85 lub ekologiczny olej napędowy, mogłyby być w praktyce stosowane w bardzo ograniczonej liczbie samochodów. Ponadto niekorzystnym aspektem zwiększenia procentu biokomponentów w alternatywnych paliwach pierwszej generacji, byłoby zachwianie równowagi między światową produkcją żywności a produkcją paliw. Rozwiązaniem tego problemu jest stosowanie biopaliw drugiej generacji. Pomagają one zmniejszyć uzależnienie motoryzacji od źródeł energii bazujących na węglu, takich jak olej i gaz, co pozwala doczekać chwili kiedy samochody BMW z napędem wodorowym staną się powszechnie dostępne.

Informacja prasowa

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 113 200 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij