[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ
2.7

Brabham BT62 - supersamochód na tor

710 koni mechanicznych i 667 niutonometrów z 5,4 litra pojemności silnika V8. Do tego docisk aerodynamiczny sięgający 1,2 tony. Tak w liczbach wygląda nowy hipersamochód na rynku - Brabham BT62.

Brabham BT-62 Brabham BT-62

Jack Brabham, założyciel marki, to australijski kierowca wyścigowy, trzykrotny mistrz świata Formuły 1, służący w czasie II wojny światowej w Royal Australian Air Force. Zmarł w 2014 roku, ale pozostawił po sobie cały swój dorobek i przede wszystkim syna - Davida Brabhama, który również jest kierowcą wyścigowym.

Na zdjęciach widzimy najnowszy owoc prac inżynierów marki Brabham, zgodnie z tradycją nazwany literowym oznaczeniem BT - od nazwisk założycieli marki - Jacka Brabhama i Rona Tauranaca.

Brabham BT-62 Brabham BT-62

Brabham BT62 został zbudowany praktycznie od podstaw, z szerokim wykorzystaniem włókna węglowego i lekkich stopów metali. Karbonowe nadwozie podporządkowane jest aerodynamice, ale nie traci na tym wygląd samochodu. Wręcz przeciwnie, bo design pojazdu jest bardzo drapieżny i dynamiczny.

Ciekawostką jest fakt, że Brabham BT62 waży na sucho raptem 972 kilogramy, natomiast przy wysokich prędkościach sam docisk aerodynamiczny dochodzi do 1200 kilogramów. To imponujące wyniki.

Brabham BT-62 Brabham BT-62

Co pod maską hipersamochodu? Nie tyle pod maską, bo umieszczony centralnie silnik to wolnossąca jednostka V8 o pojemności 5,4 litra, będąca własną konstrukcją Brabhama. Motor generuje moc 710 KM przy 7400 obr./min i moment obrotowy sięgający 667 Nm przy 6200 obr./min.

Brabham BT-62 Brabham BT-62

Siły napędowe przenoszone są na koła tylnej osi, co wymaga od kierowcy nie lada umiejętności. Sekwencyjna skrzynia biegów Holinger ma sześć przełożeń, zawieszenie ma regulowane amortyzatory Öhlins TTX, a na 18-calowych kołach nałożone są opony Michelin.

Brabham BT-62 Brabham BT-62

Brabham ma w planie produkcję zaledwie 70 sztuk tego samochodu, a każdy egzemplarz przeznaczony jest do jazdy po torze. Na drogi publiczne wyjechać nim nie można, choć mówi się o mającej nadejść w przyszłości wersji drogowej. Cena sięgać ma miliona funtów, i to bez podatku oraz wyposażenia dodatkowego.

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij