Bazujący na najnowszej E-klasie W212 model E V12 wyposażony jest w rozwiercony do pojemności 6,3 litra, dwunastocylindrowy silnik benzynowy o mocy 800 KM i maksymalnym momencie obrotowym 1420 Nm, elektronicznie ograniczonym do 1100 Nm.
By utrzymać tę bestię w ryzach, niemiecki tuner dodał w pełni regulowane sportowe zawieszenie, nowe stabilizatory, wzmocniony układ hamulcowy i 19-calowe felgi aluminiowe z lekkich stopów.
Brabus wprowadził również zmiany stylistyczne, mające na celu przede wszystkim poprawić aerodynamikę oraz chłodzenie silnika i układu hamulcowego. Zmiany obejmują zderzaki i błotniki oraz pokrywy na tylne koła. Z tyłu zaprojektowano też nowy dyfuzor. Oczywiście głównym materiałem wykorzystanym przy budowie bodykitu było włókno węglowe.
Dzięki wszystkim wymienionym zmianom, E V12 przyspiesza do 100 km/h w 3,7 sekundy, 2 setki ma już po 9,9 sekundy, a od zera do 300 km/h przyspiesza w 23,9 sekundy. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 350 km/h, ale gdyby zdjąć ograniczniki, auto byłoby w stanie pojechać nawet 370 km/h.
W kabinie znajdziemy czarną, skórzaną tapicerkę oraz dodatki z alcantary i włókna węglowego. W oczy rzuca się prędkościomierz wyskalowany do 400 km/h.
Brabus zaplanował produkcję 10 sztuk tego niezwykłego auta. Cena zaczyna się od 600 000
Komentarze
auto motor i sport, 2009-09-12 13:49:47
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?