REKLAMA

Bugatti Bolide: nowe zdjęcia hipersamochodu

Bugatti Bolide to z pewnością najbardziej ekstremalny hipersamochód ostatnich lat. I nawet fakt, że to jednostkowy prototyp, nie umniejsza jego wyjątkowości. Mamy nowe zdjęcia i film. Zobaczcie sami.

Bugatti Bolide fot. materiały prasowe
Bugatti Bolide

Bugatti Bolide – napęd i konstrukcja

Warto przypomnieć, czym jest Bugatti Bolide. Do jego napędu wykorzystano znany z Chirona silnik W16 o pojemności 8 litrów, wspierany czterema turbosprężarkami. Dla potrzeb modelu Bolide jednostkę napędową wzmocniono, by generowała moc 1850 KM i moment obrotowy 1850 Nm – wszystko to na wysokooktanowym paliwie wyścigowym.

REKLAMA

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

W rezultacie osiągi ważącego zaledwie 1240 kg pojazdu, którego stosunek masy do mocy to zaledwie 0,67 kg/KM, są iście nie z tej planety. Dość powiedzieć, że prędkość maksymalna wykracza poza granicę 500 km/h. A czasy przyspieszeń prezentują się następująco:

  • od 0 do 100 km/h – 2,17 sekundy
  • od 0 do 200 km/h – 3,36 sekundy
  • od 0 do 300 km/h – 7,37 sekundy
  • od 0 do 400 km/h – 12,08 sekundy
  • od 0 do 500 km/h – 20,16 sekundy

Bugatti Bolidefot. materiały prasowe
Bugatti Bolide

- W przypadku modelu Bolide, ośmieliliśmy się na prawdziwy festiwal ekstremów. W naszej 110-letniej historii nie było porównywalnego samochodu, bazującego na minimalistycznej koncepcji, zbudowanej wokół silnika i napędu – powiedział prezes Bugatti Stephan Winkelmann. - Moc 1850 KM, połączona z masą zaledwie 1240 kg daje niespotykany stosunek masy do mocy, który sprawia, że jazda Bugatti Bolide jest jak jazda na kuli armatniej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Bugatti Bolide jest jedynie konceptem, modelem studyjnym, ale producent zapewnia, że ten jedyny egzemplarz jest prawdziwy i naprawdę jeździ. Podaje nawet czas okrążenia Północnej Pętli Nurburgringu, który ma wynosić 5 min 23,1 s oraz toru Le Mans – 3:07,1. Wszystko to jednak teoretyczne liczby, wynikające z symulacji. Czy doczekamy się potwierdzenia w „realu”? Bardzo byśmy tego chcieli, zwłaszcza że wspomniany czas okrążenia Nordschleife ociera się o niesamowity wynik 5:19,546, osiągnięty w 2018 roku przez Timo Bernharda w zmodyfikowanym prototypie klasy LMP1 Porsche 919 Hybrid EVO.

A tymczasem zapraszamy do obejrzenia filmu, opublikowanego przez Bugatti oraz galerii nowych zdjęć modelu Bolide.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA