[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Bugatti Chiron Pur Sport (Genewa 2020)

Bugatti Chiron Pur Sport powstał po to, by z większą skutecznością atakować zakręty. Oto auto warte niemal 14 mln złotych.

Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Chiron dotarł już dawno do punktu, w którym wcześniej znalazł się jego wielki poprzednik, Bugatti Veyron. Chodzi o mnogość odmian i wersji specjalnych tego niesamowitego hipersamochodu. Na salonie w Genewie, gdyby go ostatecznie nie odwołano, zadebiutowałby kolejny wariant – Bugatti Chiron Pur Sport.

Bugatti Chiron Pur Sport – auto dla kierowcy

Bugatti Chiron Pur Sport nazywany jest Chironem dla kierowcy. W tym sensie, że jego na jego powstanie bezpośredni wpływ miały opinie obecnych i potencjalnych właścicieli, którzy chcieli jeszcze lepszego Chirona. Lepiej skręcającego – dokładniej rzecz biorąc.

Główne modyfikacje objęły zawieszenie i pakiet aerodynamiczny, ale też lekką redukcję masy. W sumie udało się odchudzić Chirona o 50 kg. Głównie za sprawą nowych felg, zaprojektowanych pod kątem aerodynamiki, które są łącznie lżejsze o 16 kg.

Jeśli chodzi o silnik, Chiron Pur Sport korzysta z tego samego 8-litrowego monstrum o 16 cylindrach. Wciąż generuje on moc 1500 KM, ale odcięcie zostało przesunięte o 200 obr./min i sięga teraz 6900 obr./min. Powodem jest zastosowanie zmodyfikowanej skrzyni biegów.

Zobacz także: premiery Genewy 2020 - serwis specjalny

REKLAMA

Zmiany w automatycznej skrzyni to między innymi skrócone o 15 proc. przełożenia, mające duży wpływ na lepsze dostarczanie momentu obrotowego i bardziej żwawe reakcje silnika. Rezultatem jest aż o 40 proc. lepsza elastyczność, w porównaniu z seryjnych Chironem. A to przecież bardzo ważne podczas jazdy po zakrętach.

Zmiany musiały objąć także zawieszenie, które zostało usztywnione – głównie z przodu, ale także z tyłu, a adaptacyjne amortyzatory zostały skalibrowane pod kątem dynamicznej jazdy. Wspomniane już wyżej felgi poprawiają aerodynamikę, ale także chłodzenie hamulców.

Inżynierowie zmodyfikowali też lekko nadwozie, dodając kilka elementów poprawiających docisk. Najbardziej w oczy rzuca się potężny, niemal 2-metrowej długości spoiler z tyłu, ale także nieco większy grill i karbonowy splitter.

Na koniec informacje o cenie i dostępności. Dla chętnych przygotowano 60 egzemplarzy Bugatti Pur Sport, z czego każdy kosztować będzie niemal 14 mln złotych. I prawdopodobnie wszystkie zostały już zamówione.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA