REKLAMA

Bugatti Chiron Pur Sport już na torze

Bugatti Chiron Pur Sport to wersja hipersamochodu, która powstała po to, by z większą skutecznością atakować zakręty. Auto warte niemal 14 mln złotych wyjechało już na tor.

Bugatti Chiron Pur Sport Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Chiron, podobnie jak wcześniej Veyron, prezentowany jest w kolejnych odmianach. Jedną z nich jest Chiron Pur Sport, który korzystając z tego samego silnika W16, ma być „autem dla kierowcy”. Należy przez to rozumieć, że daje on jeszcze więcej radości z jazdy. A wiadomo, że najwięcej frajdy daje pokonywanie szybkich zakrętów, w czym „zwykły” Chiron nie jest mistrzem, choć radzi sobie na nich dzielnie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Chiron Pur Sport to samochód, na którego powstanie bezpośredni wpływ miały opinie obecnych i potencjalnych właścicieli, którzy chcieli jeszcze lepszego Chirona. Lepiej skręcającego, bardziej zwinnego.

Teraz Bugatti Chiron Pur Sport odwiedził miejsce, które jest mu przeznaczone, czyli tor wyścigowy. A producent zadbał o to, żeby piękne zdjęcia rasowego, czarnego hipersamochodu, obiegły świat i cieszyły oko każdego fana.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Miejscem akcji był niemiecki tor Bilster Berg, a bohaterami – dwa prototypowe egzemplarze Bugatti Chirona Pur Sport, przeznaczone do ostatecznego dostrojenia charakterystyki zawieszenia i układu napędowego.

Bugatti Chiron Pur Sport – czym różni się od Chirona?

Bugatti Chiron Pur Sport nie jest tylko lekko przerobionym Chironem. Tak naprawdę obie wersje sporo dzieli. Główne modyfikacje objęły zawieszenie i pakiet aerodynamiczny, ale też lekką redukcję masy. W sumie udało się odchudzić Chirona o 50 kg.

Jeśli chodzi o silnik, Chiron Pur Sport korzysta z tego samego 8-litrowego monstrum o 16 cylindrach. Wciąż generuje on moc 1500 KM, ale teraz wkręca się na wyższe obroty. Odcięcie zostało przesunięte o 200 obr./min i sięga teraz 6900 obr./min. Powodem jest zastosowanie zmodyfikowanej skrzyni biegów.

Zmiany w automatycznej skrzyni to między innymi skrócone o 15 proc. przełożenia, mające duży wpływ na lepsze dostarczanie momentu obrotowego i bardziej żwawe reakcje silnika. Rezultatem jest aż o 40 proc. lepsza elastyczność, w porównaniu z seryjnych Chironem. A to przecież bardzo ważne podczas jazdy po zakrętach.

Zmiany musiały objąć także zawieszenie, które zostało usztywnione – głównie z przodu, ale także z tyłu, a adaptacyjne amortyzatory zostały skalibrowane pod kątem dynamicznej jazdy. Wspomniane już wyżej felgi poprawiają aerodynamikę, ale także chłodzenie hamulców.

Inżynierowie zmodyfikowali też lekko nadwozie, dodając kilka elementów poprawiających docisk. Najbardziej w oczy rzuca się potężny, niemal 2-metrowej długości spoiler z tyłu, ale także nieco większy grill i karbonowy splitter.

Dla chętnych przygotowano 60 egzemplarzy Bugatti Chiron Pur Sport, z czego każdy kosztować będzie niemal 14 mln złotych. I prawdopodobnie wszystkie zostały już zamówione. Nam pozostaje jedynie obejrzeć galerię zdjęć – prosto z toru.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA