REKLAMA

Bugatti Chiron Pur Sport już na torze

Bugatti Chiron Pur Sport to wersja hipersamochodu, która powstała po to, by z większą skutecznością atakować zakręty. Auto warte niemal 14 mln złotych wyjechało już na tor.

Bugatti Chiron Pur Sport Materiały prasowe
Bugatti Chiron Pur Sport

Bugatti Chiron, podobnie jak wcześniej Veyron, prezentowany jest w kolejnych odmianach. Jedną z nich jest Chiron Pur Sport, który korzystając z tego samego silnika W16, ma być „autem dla kierowcy”. Należy przez to rozumieć, że daje on jeszcze więcej radości z jazdy. A wiadomo, że najwięcej frajdy daje pokonywanie szybkich zakrętów, w czym „zwykły” Chiron nie jest mistrzem, choć radzi sobie na nich dzielnie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

Chiron Pur Sport to samochód, na którego powstanie bezpośredni wpływ miały opinie obecnych i potencjalnych właścicieli, którzy chcieli jeszcze lepszego Chirona. Lepiej skręcającego, bardziej zwinnego.

Teraz Bugatti Chiron Pur Sport odwiedził miejsce, które jest mu przeznaczone, czyli tor wyścigowy. A producent zadbał o to, żeby piękne zdjęcia rasowego, czarnego hipersamochodu, obiegły świat i cieszyły oko każdego fana.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Miejscem akcji był niemiecki tor Bilster Berg, a bohaterami – dwa prototypowe egzemplarze Bugatti Chirona Pur Sport, przeznaczone do ostatecznego dostrojenia charakterystyki zawieszenia i układu napędowego.

Bugatti Chiron Pur Sport – czym różni się od Chirona?

Bugatti Chiron Pur Sport nie jest tylko lekko przerobionym Chironem. Tak naprawdę obie wersje sporo dzieli. Główne modyfikacje objęły zawieszenie i pakiet aerodynamiczny, ale też lekką redukcję masy. W sumie udało się odchudzić Chirona o 50 kg.

Jeśli chodzi o silnik, Chiron Pur Sport korzysta z tego samego 8-litrowego monstrum o 16 cylindrach. Wciąż generuje on moc 1500 KM, ale teraz wkręca się na wyższe obroty. Odcięcie zostało przesunięte o 200 obr./min i sięga teraz 6900 obr./min. Powodem jest zastosowanie zmodyfikowanej skrzyni biegów.

Zmiany w automatycznej skrzyni to między innymi skrócone o 15 proc. przełożenia, mające duży wpływ na lepsze dostarczanie momentu obrotowego i bardziej żwawe reakcje silnika. Rezultatem jest aż o 40 proc. lepsza elastyczność, w porównaniu z seryjnych Chironem. A to przecież bardzo ważne podczas jazdy po zakrętach.

Zmiany musiały objąć także zawieszenie, które zostało usztywnione – głównie z przodu, ale także z tyłu, a adaptacyjne amortyzatory zostały skalibrowane pod kątem dynamicznej jazdy. Wspomniane już wyżej felgi poprawiają aerodynamikę, ale także chłodzenie hamulców.

Inżynierowie zmodyfikowali też lekko nadwozie, dodając kilka elementów poprawiających docisk. Najbardziej w oczy rzuca się potężny, niemal 2-metrowej długości spoiler z tyłu, ale także nieco większy grill i karbonowy splitter.

Dla chętnych przygotowano 60 egzemplarzy Bugatti Chiron Pur Sport, z czego każdy kosztować będzie niemal 14 mln złotych. I prawdopodobnie wszystkie zostały już zamówione. Nam pozostaje jedynie obejrzeć galerię zdjęć – prosto z toru.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA