[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

Chiron Sport to jeszcze bardziej sportowa odmiana modelu Bugatti. Auto lżejsze od standardowego o 18 kg, ma twardsze zawieszenie i jest dużo szybsze w zakrętach. To pierwszy seryjny samochód na świecie z wycieraczkami szyb z włókna węglowego.

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018) Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

Nowy model pojawia się dwa lata po premierze zwykłego Chirona. Ma ten sam co on 1500-konny silnik, odznacza się jednak większymi umiejętnościami w zakresie dynamiki. W tym celu Chirona Sport wyposażono w specjalny pakiet oraz zmniejszono jego masę o 18 kg.

Dzięki temu, podczas prób na włoskim torze Nardo, auto okazało się o 5 sekund szybsze niż „zwykły” Chiron. Tor Nardo z powodu swojego kształtu szczególnie dobrze nadaje się do takich prób, bo supersportowy Chiron Sport na krętej drodze może w pełni pokazać swoje możliwości, pokonując zakręty z prędkością ponad 200 km/h.

REKLAMA

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018) Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

Szef Bugatti, Stefan Winkelmnann, tak prezentuje najnowszy model: „Chiron Sport jest znacznie bardziej zwinny i ta jego zwinność, szczególnie widoczna w ciasnych zakrętach, zapewnia kierowcy dodatkową porcję emocji na krętych drogach i na wyścigowych torach”.

REKLAMA

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018) Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

W skład nowego pakietu dynamicznego weszły amortyzatory o 10 procent sztywniejsze od stosowanych dotychczas, zmodyfikowano również układ kierowniczy. Różnice widać przede wszystkim w trybie jazdy „Handling”, jeszcze mocniej różniącym się przez to od trybu EB.

REKLAMA

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018) Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

Zmodyfikowano także blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi aplikując mu funkcję Dynamic Torque Vectoring, dzięki której moment napędowy jest rozdzielany indywidualnie do kół po jednej stronie auta, co znacznie poprawia przyczepność w ciasnych zakrętach.

REKLAMA

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018) Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

Zmniejszenie masy osiągnięto stosując nowe koła z lekkich stopów oraz włókno węglowe (np. do konstrukcji stabilizatora, pokrywy chłodnicy powietrza czy nowo skonstruowanych wycieraczek szyb – lżejszych o 1,4 kg od standardowych). Z lżejszego szkła wykonano szyby Chirona Sport.

REKLAMA

Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018) Bugatti Chiron Sport (Genewa 2018)

Z zewnątrz auto wyróżnia się nowym wzorem obręczy kół oraz czterema końcówkami układu wydechowego. Cena podstawowego egzemplarza wynosi 2,65 miliona euro (bez VAT), pierwsze samochody mają trafić do klientów jeszcze pod koniec bieżącego roku.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij