Bugatti Chiron Super Sport: drogowa wersja rekordzisty

Bugatti Chiron Super Sport 300+ pokonał w 2019 roku barierę 300 mil na godzinę. Teraz ten przedłużony i wzmocniony wariant Chirona pojawia się w wersji nieco ucywilizowanej.

Bugatti Chiron Super Sport fot. materiały prasowe
Bugatti Chiron Super Sport

Bugatti Chiron Super Sport dołącza do szerokiego grona specjalnych odmian hipersamochodu z Miluzy. Bazuje wprost na odmianie Super Sport 300+, czyli tej, która w 2019 roku pobiła rekord prędkości, przekraczając barierę 300 mil na godzinę. Nie jest to oficjalny rekord prędkości, bowiem przejazdy wykonany został wówczas tylko w jednym kierunku, ale producentowi chodziło o efekt PR-owy, który został zresztą osiągnięty.

REKLAMA

Specjalnie przygotowany Chiron powstał przy udziale firmy Michelin, która opracowała odpowiednio wytrzymałe ogumienie, a także inżynierów Dallary, którzy z kolei pomagali stworzyć przedłużone nadwozie w stylu „longtail” i dokonać niezbędnych modyfikacji. Specjalnie przygotowany Bugatti Chiron został wydłużony o 25 centymetrów, głównie za sprawą dłuższej sekcji tylnej. Zauważalny jest brak tylnego skrzydła, zastosowanie nowego poczwórnego wydechu i głębszego dyfuzora, dla generowania odpowiedniej siły przysysającej auto do asfaltu. Wykorzystano też wzmocniony do 1600 koni mechanicznych silnik, ten który znamy z rocznicowego modelu specjalnego Bugatti Centodieci. Z kolei napęd na cztery koła i skrzynia biegów pozostały w stanie fabrycznym.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Bugatti Chiron Super Sport – na drogę

Bugatti Chiron Super Sport jest w pewnym sensie przeciwieństwem pokazanego niedawno modelu Chiron Pur Sport, ukierunkowanego na zwinne pokonywanie zakrętów. Chiron Super Sport ma być tym złotym środkiem pomiędzy surowym, rekordowym Super Sport 300+, limitowanym do 30 sztuk, a Pur Sportem właśnie.

Bugatti Chiron Super Sportfot. materiały prasowe
Bugatti Chiron Super Sport

Dlatego też Chiron SS zachowuje przedłużone nadwozie modelu SS 300+, a także 1600-konny silnik W16 quad-turbo o pojemności 8 litrów i momencie obrotowym 1600 Nm. Wartości te pozwalają katapultować Chirona Super Sport od 0 do 300 km/h w 12,1 sekundy. Pierwsze 200 km/h pojawia się na liczniku po zaledwie 5,8 sekundy, a maksymalna prędkość to ograniczone elektronicznie 440 km/h. W poprawie osiągów, względem choćby standardowego Chirona, pomaga też mniejsza o 23 kg masa i dłuższe przełożenie 7. biegu.

Bugatti Chiron Super Sportfot. materiały prasowe
Bugatti Chiron Super Sport

Na koniec cena. Bugatti Chiron Super Sport wycenione zostało na 3,2 mln euro za egzemplarz. Ile sztuk Chirona SS powstanie ostatecznie, zdecyduje zapewne popyt, bo warto pamiętać, że łącznie będzie 500 egzemplarzy wszystkich wariantów Chirona, a do tej pory jest ich już 300. Ekstremalny Super Sport 300+ znalazł 30 nabywców. W przypadku Chirona Super Sport mówi się o 9 sztukach, ale druga liczba, która pojawia się przy publikacjach, to nawet 60 egzemplarzy. I wierzymy, że faktycznie bliżej będzie tej drugiej liczby.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA