Bugatti Chiron kontra myśliwiec – odwet za Veyrona

Bugatti Chiron w wersji Les Legendes du Ciel wziął udział w nietypowym wyścigu, w którym stanął w szranki z myśliwcem. Kto był szybszy?

Bugatti Chiron kontra myśliwiec fot. materiały prasowe
Bugatti Chiron kontra myśliwiec

Fani motoryzacji i telewizyjnego programu Top Gear doskonale pamiętają, kiedy w 2007 roku Richard Hammond, jeden z prowadzących, wsiadł za kierownicę Bugatti Veyrona, by ścigać się z myśliwcem Eurofighter Typhoon. Mimo wysiłków ze strony kierowcy oraz napędu Veyrona, samochód musiał uznać przewagę samolotu.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Mamy rok 2021 i temat wyścigu powraca, ale tym razem swojego poprzednika pomścić chce Bugatti Chiron w specjalnej edycji Les Legendes du Ciel, o której pisaliśmy na łamach auto motor i sportu. Pomysłodawcy tego wydarzenia oczywiście nie szukają tu nawiązań do odcinka Top Gear, niemniej trudno nie szukać pewnych analogii.

Tak czy inaczej francuski myśliwiec Dassault Rafale i Bugatti Chiron stanęli do pojedynku, którego przebieg zobaczycie na filmie, który zamieszczamy poniżej oraz na zdjęciach. Kto wygrał? Cóż, ogłoszony został remis, co znaczy, że Chiron radzi sobie w sprincie po płycie lotniska bardziej niż znakomicie.

Bugatti Chiron kontra myśliwiecfot. materiały prasowe
Bugatti Chiron kontra myśliwiec

Za kierownicą Chirona zasiadł utytułowany kierowca Pierre-Henri Raphanel, obecnie oficjalny kierowca testowy Bugatti, a w przeszłości także m.in. 14-krotny uczestnik wyścigu Le Mans, 3-krotny triumfator mistrzostw francuskiej Formuły 3 i uczestnik Grand Prix Formuły 1 w roku 1989. To to niego należy także rekord prędkości dla samochodów drogowych, ustanowiony w 2010 roku za kierownicą Veyrona 16.4 Super Sport i wynoszący 431,072 km/h.

Jak wyglądały osiągi obu maszyn podczas wyścigu? Otóż Chiron, korzystający z 8-litrowego silnika W16 quad turbo o mocy 1500 KM i momencie obrotowym 1600 Nm przyspieszał w 2,4 s do setki, w 6,1 s od 0 do 200 km/h i 13,1 s od 0 do 300 km/h, natomiast prędkość 400 km/h osiągnął już po 32,6 s od startu.

Bugatti Chiron kontra myśliwiecfot. materiały prasowe
Bugatti Chiron kontra myśliwiec

Myśliwiec natomiast po 150 metrach osiągnął prędkość 165 km/h. Sto metrów dalej miał już 210 km/h, a po kolejnych 200 metrach odrywał się od ziemi, mając na zegarach około 260 km/h. Jego łączna moc to 5727 KM, a maksymalna prędkość sięga blisko 2 tys. km/h. Jak na ważącego 10,3 tony i mierzącego 15,5 metrów kolosa to nie lada osiągi.

Więcej o Bugatti Chiron Les Legendes du Ciel przeczytacie w naszym artykule, a poniżej obejrzyjcie wideo z wyścigu:

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA