Przypomnijmy. Bugatti zbudowało tylko 300 egzemplarzy Veyrona Coupe. Pozostałe 150 sztuk to wariant Roadster. Tylko 48 samochodów z nadwoziem typu coupe zmontowano w najmocniejszej wersji Super Sport. I taki samochód trafi na aukcję RM Sotheby's, która odbędzie sie w styczniu za Oceanem, w Arizonie.
Veyron był jednym z kilku najważniejszych aut, które powstały za czasów Ferdinanda Piëcha, byłego już prezesa koncernu Volkswagena. Ciekawostka, człowiek ten pracował jako inżynier przy takich samochodach jak Porsche 917 czy też Audi Quattro. Firma Bugatti jest pod skrzydłami Volkswagena od 1998 roku. Jednak Veyron trafił do produkcji dopiero 7 lat później.
Po 5 latach od debiutu Veyrona na rynku pojawiła się znacznie mocniejsza wersja Super Sport. Samochód miał ten sam silnik 8.0 W16 z czterema turbosprężarkami, ale jego moc podniesiono do 1216 KM, a maksymalny moment obrotowy wzrósł do 1500 Nm.