Auto bazuje na pokazanym rok temu w Detroit modelu Provoq. Pod względem stylu, stanowi kontynuację tego, co znamy z pięknego czterodrzwiowego CTS-a. A więc charakteryzuje się obłym nadwoziem z ostrymi liniami.
Z tyłu, podobnie jak w CTS-e i STS-ie w dolnej części zderzaka znalazło się ogromne, podłużne światło przeciwmgielne wykonane w technice LED. Z przodu zaś auto ma charakterystyczną, sporych rozmiarów osłonę chłodnicy.
SRX dostępny będzie w odmianach albo przednionapędowych albo wyposażonych w napęd na cztery koła, realizowany przy pomocy sprzęgła typu Haldex. W tym drugim przypadku na pokładzie Cadillaca znaleźć się może mechanizm różnicowy o ograniczonym tarciu, zwany e-LSD, a znany m.in. z Saaba XWD.
Nowy podstawowy silnik ma nie 3,6, a 3 litry pojemności, wyposażony jest w bezpośredni wtrysk paliwa i osiąga moc 260 koni mechanicznych. Dla wszystkich, szukających większych doznań z jazdy, dostępna jest 2,8-litrowa jednostka V6 zaopatrzona w turbosprężarkę i wyciągająca moc równo 300 koni mechanicznych.
Oba silniki współpracują z sześciostopniowymi automatami. Ten w słabszym silniku to produkt GM, zaś ten zastosowany w mocniejszym powstał w firmie Aisin.
SRX będzie wyposażony w wielowahaczowe zawieszenie z tyłu i amortyzatory o zmiennej sile tłumienia. Auto ma się poruszać na felgach przynajmniej 18-calowych.
Źródło: Cadillac
Komentarze