REKLAMA

Cadillac XT4 – amerykański SUV dla Europy

Cadillac XT4 to nowy model amerykańskiej marki, przeznaczony dla wybranych rynków Europy. Mało kto ma bowiem świadomość, że ta marka wciąż jest na Starym Kontynencie obecna.

Cadillac XT4 Materiały prasowe
Cadillac XT4

General Motors niemal całkiem wyszedł już z Europy, sprzedawszy trzy lata temu marki Opel i Vauxhall Francuzom z PSA, a wcześniej wycofując Chevroleta – u nas zresztą bardzo dobrze prosperującego dzięki rozsądnie wycenionym modelom, w tym choćby kompaktowym Chevroletem Cruze.

Niewiele tego zatem już zostało. Wspomnieć trzeba jedynie o możliwości zakupu Corvette C7, choć ograniczona liczba punktów dealerskich nie ułatwia sprawy, no i… No właśnie. Mało kto ma świadomość, że na niektórych europejskich rynkach, w tym choćby w Niemczech, wciąż obecny jest Cadillac.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Marka ta sprzedała jednak w 2019 roku na Starym Kontynencie zaledwie 614 sztuk – o 40 proc. mniej niż w roku 2018. Teraz jest jeszcze gorzej, bo od stycznia do lipca 2020 roku są to tylko 32 auta. Na cały kontynent.

Teraz jednak amerykańska marka próbuje na nowo zaistnieć, a ma się to udać dzięki nowemu modelowi, prezentowanemu w popularnym segmencie kompaktowych SUV-ów.

REKLAMA

REKLAMA

Cadillac XT4 – nowa nadzieja marki

Cadillac XT4, choć swoją premierę miał już w 2018 roku, w wersji europejskiej zadebiutuje na wybranych rynkach 10 października. U nas najbliżej można będzie tego SUV-a dostać w Niemczech, w cenie od 35,8 tys. euro, czyli około 163 tys. złotych. Na początek jednak dostępna będzie wersja Launch Edition oraz Launch Edition Sport, które są odpowiednio droższe – od 42,9 tys. euro i 47,1 tys. euro. A to już oznacza okolice 200 tys. złotych i 215 tys. złotych.

Cadillac XT4 to SUV o długości 4,6 metra, a jego rywalami są m.in. BMW X3, Mercedes GLC oraz Lexus NX. W Europie do jego napędu użyty zostanie nowy dla tego modelu silnik Diesla, a później dołączy do niego jednostka benzynowa, obie o pojemności 2 litrów.

Cadillac XT4Materiały prasowe
Cadillac XT4

Jeśli chodzi o diesla, to ma on dysponować mocą 174 KM i momentem obrotowym 381 Nm, dostępnym między 1500 a 2750 obr./min. W połączeniu z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów napęd przenoszony jest na przód lub także na obie osie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Do tego dojdzie niebawem również 2-litrowa turbobenzyna, która oferować będzie moc 230 KM i moment obrotowy 350 Nm między 1500 a 4000 obr./min. Tutaj standardem jest zarówno 9-biegowy automat, jak i napęd na wszystkie koła.

Czy warto zdecydować się na Cadillaca XT4? Tego nie wiemy. Na pewno model ten pozwoli wyróżnić się na drodze, w gąszczu popularnych SUV-ów, które zdążyły się już opatrzeć. Cenowo natomiast wychodzi mniej więcej na poziomie Lexusa NX, który u nas kosztuje od 173 900 złotych za model NX 300.

Mając do wyboru Lexusa NX, BMW X3, Mercedesa GLC i Cadillaca XT4, co wybieracie? Dajcie znać w komentarzach, czy w ogóle pomyślelibyście o XT4.

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA