Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.8

Caliber SRT4 na torze!

Dodge Caliber SRT4 Dodge Caliber SRT4

Nowa wersja Calibra wyróżnia się wlotami powietrza na masce, zintegrowanym spoilerem dachowym, dociskającym pojazd do podłoża przy dużych prędkościach i ogromnymi, 19-calowymi felgami aluminiowymi.

Ale najważniejsze znajduje się pod maską. 2,4-litrowy, turbodoładowany silnik ma 295 koni mechanicznych mocy i wysoki moment obrotowy (363 Nm), który przenoszony jest na przednie koła poprzez sześciostopniową mechaniczną przekładnię Getrag.

Ciekawostką jest elektronicznie sterowany system BLD (brake-lock differential - funkcja blokady mechanizmu różnicowego za pomocą hamulców), odpowiedzialny za jak najlepsze przekazanie tak ogromnej mocy na przednie koła.

W celu obniżenia środka ciężkości i uzyskania bardziej przysadzistej sylwetki zawieszenie poszło w dół o 28 mm z przodu i 22 mm z tyłu. Wysoką skuteczność hamowania zapewniają wentylowane tarcze hamulcowe o wymiarach 340x28 mm z przodu i 302x10 mm z tyłu. Przednie dwutłoczkowe zaciski hamulcowe wykonano ze stopu aluminium.

Dodge Caliber SRT4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie nieco powyżej 6 sekund i może pojechać z prędkością 245 km/h. Jego cena na polskim rynku rozpoczyna się od 105 000 zł.

Zapraszamy do obejrzenia filmu z jazd testowych prezentowanym autem. Zwróćcie uwagę na problemy z przeniesieniem tak dużej mocy przez przednie, napędzane koła! Ale te 295 KM na najdłuższej prostej rozpędza samochód prawie do 170 km/h!

Źródło: Dodge

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij