Do tej pory Mazda 5 była samochodem sześciomiejscowym, wyróżniającym się przesuwanymi drzwiami tylnymi. Nowy model nadal ma funkcjonalne drzwi tylne, ale w jego wnętrzu, dzięki innej konfiguracji foteli, zmieści się teraz siedem osób.
Według japońskiej marki, stylizacja nadwozia w stylu "Nagare Flow" przyczynia się do ograniczenia zużycia paliwa. W sylwetce karoserii uwagę zwracają przede wszystkim wyraźne przetłoczenia boczne, przywodzące na myśl morską falę, co sprzyja optymalnej charakterystyce zawirowań powietrza opływającego bryłę samochodu.
Nowe auto napędzane jest dwulitrowym silnikiem DISI1 z bezpośrednim wtryskiem paliwa i systemem i-stop (start/stop). Jednostka współpracuje z sześciostopniową przekładnią mechaniczną z odpowiedni dobranymi przełożeniami, co objawia się o 15% niższym zapotrzebowaniem na paliwo niż poprzednik.
Gama silników benzynowych obejmuje ponadto jednostkę 1.8, współpracującą z sześciostopniową skrzynią mechaniczną. W ofercie znajdą się na pewno turbodiesle o pojemności 2,0 i 2,2 litra.
Nowa Mazda 5 wejdzie do sprzedaży w Europie jesienią bieżącego roku.
Komentarze