Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
3.0

Car of the Year 2012 - pretendenci do tytułu

W kolejności alfabetycznej:
- Audi A6
- Audi Q3
- BMW Serii 1
- BMW Serii 6
- Chevrolet Aveo
- Chevrolet Orlando
- Citroen DS4
- Citroen DS5
- Fiat Panda
- Ford Focus
- Honda Civic
- Hyundai i40
- Hyundai Veloster
- Kia Picanto
- Kia Rio
- Lancia Ypsilon
- Lexus GS
- Mazda CX-5
- Mercedes-Benz Klasy B
- Mercedes-Benz ML
- Mercedes-Benz SLK
- Opel Ampera/Chevrolet Volt
- Opel Zafira Tourer
- Peugeot 3008 HYbrid4
- Peugeot 5008
- Porsche 911
- Range Rover Evoque
- Renault Fluence ZE
- Renault Kangoo ZE
- Ssangyong Korando
- Toyota Yaris
- Toyota Verso-S/Subaru Trezia
- Volkswagen Beetle
- Volkswagen Jetta
- Volkswagen up!

Od tegorocznej edycji - Car of the Year 2012 - najstarszy międzynarodowy plebiscyt samochodowy w Europie będzie miał finał w Genewie, przy okazji najbardziej znanego na świecie salonu samochodowego. Wyniki głosowania będą ogłaszane tuż przed rozpoczęciem salonu, w przeddzień dni prasowych. Dzięki temu pierwszym salonowym newsem będzie informacja, jaki model został Samochodem Roku. Oprócz dziennikarzy z całego świata, którzy w liczbie kilku tysięcy ściągają co roku na salon do Genewy, na ogłoszenie wyników będę zaproszeni szefowie firm, których samochody zakwalifikują się do finału. Rozstrzygnięcie plebiscytu przesunie się zatem z końca roku (koniec listopada) na początek (pierwsze dni marca). Kandydatami zaś do tytułu mogą być auta, które weszły do sprzedaży przynajmniej w pięciu krajach Europy w ciągu całego roku kalendarzowego.

Prestiż, jaki niesie ze sobą miano Samochodu Roku ma duże znaczenie dla producentów aut - fakt zdobycia tytułu jest reklamą sam w sobie. Wieloletnie doświadczenie jurorów, wśród których jest też redaktor Auto Motor i Sport Maciej Ziemek - wsparte wielością kryteriów stosowanych przy ocenie kandydujących do tytułu aut oraz wnioskami z jazd testowych - pozwala dokonać wyboru nieprzypadkowego. Zwycięzcę wyłania się na podstawie 59 niezależnych ocen, przy zastosowaniu punktowej procedury. W ubiegłym roku był to megainnowacyjny, elektryczny Nissan Leaf, a dwa lata temu - niepozorny Volkswagen Polo, oferujący więcej niż pozostali finaliści, i to za niższą cenę.

zobacz galerię

Komentarze

 (11)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij