REKLAMA

Car of the Year 2020. Znamy finalistów

Przedstawiamy krótką listę siedmiu finalistów – modeli, które powalczą w tegorocznej edycji o tytuł Samochodu Roku 2020 – Car of the Year 2020.

Car of the Year 2020 Materiały prasowe
Car of the Year 2020

Wszystko zaczęło się od opublikowania wstępnej listy modeli kandydujących do tytułu Samochodu Roku 2020 w sierpniu tego roku. Tych samochodów było wówczas 48, a do tego lista była prowizoryczna, co oznaczało, że modele obecne na niej mogły zostać z wykreślone, a inne dodane.

W zeszłym miesiącu organizatorzy konkursu Car of the Year 2020 przedstawili pełną i ostateczną listę kandydatów, która liczyła łącznie 35 modeli. Poniżej prezentujemy je wszystkie:

  • Audi E-tron
  • BMW 1 Series
  • BMW Z4
  • BMW X6
  • BMW X7
  • DS 3 Crossback
  • Ferrari F8 Tributo
  • Ford Puma
  • Kia e-Soul
  • Mazda 3
  • Mazda CX-30
  • Mercedes-Benz CLA
  • Mercedes-Benz EQC
  • Mercedes-Benz GLB
  • Mercedes-Benz GLS
  • Nissan Juke
  • Opel Corsa
  • Peugeot 208
  • Porsche 911
  • Porsche Taycan
  • Range Rover Evoque
  • Renault Captur
  • Renault Clio
  • Renault Zoe
  • Škoda Kamiq
  • Škoda Scala
  • Ssangyong Korando
  • Subaru Forester
  • Tesla Model 3
  • Toyota Camry
  • Toyota Corolla
  • Toyota RAV4
  • Toyota GR Supra
  • Volkswagen Golf
  • Volkswagen T-Cross

Zgodnie z zasadami konkursu, każdy z samochodów biorących udział w zasadniczym etapie plebiscytu musi być nowym modelem i znaleźć się w sprzedaży przed końcem tego roku w co najmniej pięciu krajach Europy.

Finałowa siódemka kandydatów do COTY 2020

Dziś przeszliśmy do kolejnego etapu konkursu. W wyniku głosowania jurorów, poprzedzonego pierwszymi testami samochodów, wyłoniona została krótka lista siedmiu modeli, która została ogłoszona dziś, 25 listopada 2019 roku.

Oto siedem modeli, które powalczą o tytuł Samochodu Roku 2020:

  • BMW Serii 1
  • Ford Puma
  • Peugeot 208
  • Porsche Taycan
  • Renault Clio
  • Tesla Model 3
  • Toyota Corolla

Jak widać, lista – choć krótka – zawiera szeroki przekrój modeli, począwszy od aut miejskich jak Clio czy 208, poprzez kompaktowe – Corolla i BMW Serii 1, aż po elektryczne – tu nowy Taycan i Model 3. Nie mogło też zabraknąć miejskiego SUV-a, jakim jest Puma.

Czy po raz trzeci od 2011 roku (Nissan Leaf 2011, Jaguar I-Pace 2019) zwycięży samochód elektryczny, potwierdzając, że przyszłość motoryzacji jest elektryczna? A może tym razem najlepszy według jurorów okaże się któryś z bardziej przystępnych cenowo, popularnych modeli? Spektrum jest szerokie, pozostaje czekać na rozstrzygnięcie. A co na ten temat mówi nasz polski juror?

- W mojej blisko 20-letniej historii w Car of the Year nie pamiętam, żeby w ścisłym finale znalazł się tak drogi samochód, jak Porsche Taycan. Gdyby nie ten model, finałowa siódemka byłaby dość typowa, patrząc na minione edycje konkursu. Taycan natomiast mocno tu miesza. Z drugiej strony ostatnie dwie wygrane - Jaguar I-Pace i Volvo XC40, a także wysokie miejsce Alpine A110 pokazują, że droższe, sportowe czy elektryczne auta nie są bez szans. Co więcej, wydaje się że w tym momencie jest dobry czas dla takich właśnie samochodów - podsumował na gorąco Maciej Ziemek, jeden z polskich jurorów Car of the Year.

Co dalej? Teraz w planach jest kolejna seria testów, po której nastąpi głosowanie. W ten sposób wyłoniony zostanie zwycięzca konkursu, co tradycyjnie zostanie ogłoszone w przeddzień pierwszego dnia prasowego salonu samochodowego w Genewie, dokładnie w dniu 2 marca 2020 roku.

Zobacz także: niezwykły pojedynek - KITT kontra GMC Drużyny A

Zwycięzcy poprzednich edycji COTY

W tym miejscu przypomnijmy, że w edycji Car of the Year 2019 mieliśmy do czynienia z bezprecedensowym rozstrzygnięciem, kiedy największą liczbę w głosowaniu jury punktów zdobyły po raz pierwszy w historii konkursu aż dwa modele - Alpine A110 i Jaguar I-Pace.

Zwycięzca może być tylko jeden, dlatego policzone zostały tzw. małe punkty od poszczególnych krajów. W ten sposób zwycięzcą został Jaguar I-Pace.

Dla przypomnienia – zwycięzcy kilku poprzednich edycji:

  • 2019 r. - Jaguar I-Pace
  • 2018 r. - Volvo XC40
  • 2017 r. - Peugeot 3008
  • 2016 r. - Opel Astra
  • 2015 r. - Volkswagen Passat
  • 2014 r. - Peugeot 308
  • 2013 r. - Volkswagen Golf
  • 2012 r. - Opel Ampera/Chevrolet Volt
  • 2011 r. - Nissan Leaf
  • 2010 r. - Volkswagen Polo

Polscy jurorzy konkursu Car of the Year

Konkurs Car of the Year ma obecnie dwóch jurorów z Polski. Jednym z nich jest Roman Popkiewicz, redaktor naczelny magazynu auto motor i sport, który do zacnego grona ekspertów tego najbardziej prestiżowego i najstarszego konkursu na najlepszy samochód w Europie dołączył w kwietniu tego roku.

Obok redaktora Popkiewicza w jury zasiada Maciej Ziemek, także zawodowo związany z magazynem auto motor i sport.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA