Zatapiając się we wnętrzu Renegade’a, nie powinniśmy przeżyć rozczarowania. Czeka nas tutaj udana kontynuacja ciekawych kształtów, jakie spotykamy na zewnątrz pojazdu. Choć stylistyka wnętrza całą gębą czerpie z off-roadowych korzeni marki, to dzięki zastosowaniu wysokiej jakości materiałów o ciekawych kolorach udało się stworzyć funkcjonalne i solidne wnętrze.
Całe szczęście w Jeepie nie zapomnieli, że tradycja to nie wszystko i wyposażyli swoje najmniejsze dziecko w gadżety, jakich dotąd próżno było szukać w małych SUV-ach konkurencji. W walce o podium w zakresie systemów zapewniających bezpieczeństwo oraz przyjemność prowadzenia, Renegade zdaje się być niekwestionowanym liderem. Wśród tych pierwszych znajdziemy m.in. 6 standardowych poduszek powietrznych, ESC z elektronicznym systemem przeciwdziałania dachowaniu pojazdu (ERM), tylną kamerę ParkView, system ostrzegania przed kolizją czołową, system adaptacyjnej kontroli prędkości i system ostrzegania przed niespodziewaną zmianą pasa ruchu. A to jedynie wierzchołek góry lodowej, bo jak twierdzą ludzie z Jeepa takich systemów może być ponad 60!
By natomiast uprzyjemnić użytkowanie auta, konstruktorzy oferują nam innowacyjny system otwierania dachu „My Sky”, 7-calowy wyświetlacz TFT w panelu wskaźników, system bezkluczykowy Passive entry/Keyless Go oraz asystenta parkowania równoległego i prostopadłego. Wyposażenie godne klasy wyższej!
Najmniejszy SUV z rodziny, jak na Jeepa przystało, musi poradzić sobie nie tylko w miejskiej dżungli, która zapewne będzie jego środowiskiem naturalnym, ale również w mniej lub bardziej zaawansowanym terenie. By sprostać postawionym mu wymaganiom i udźwignąć całą terenową spuściznę marki, Renegade został wyposażony w technologię mającą mu to zadanie ułatwić. Dostępne są dwa systemy napędu 4x4 Jeep Active Drive. Na pokładzie znajdziemy m.in. system Selec-Terrain z selektorem ustawień kontroli trakcji (Auto, Śnieg, Piasek, Błoto i dodatkowo w wersji Trailhawk - Skały) jak i asystenta zjazdu.
Wygląda na to, że również układ napędowy Renegade’a będzie jego mocną stroną. Za Oceanem chwalą się, że ich baby-Jeep to pierwsze na świecie auto w tym segmencie z 9-biegową automatyczną skrzynią biegów. Posiada ona ponad 20 wzorców zmiany biegów, zmieniających się w zależności od warunków po to, by zapewnić najlepsze osiągi, wydajność i właściwości jezdne.
O osiągi dbać będą również silniki montowane pod maską Renegade’a. W Polsce oferowany będzie w czterech wersjach wyposażenia (Sport, Longitude, Limited, Trailhawk) z dwoma silnikami benzynowymi oraz dwoma dieslami. Jeśli chodzi o te pierwsze, wybierać można między jednostką 1.4 MuliAir2 Turbo (140 KM lub 170 KM) z systemem Stop&Start a 110-konnym motorem o pojemności 1.6 E.torQ, również z systemem Stop&Start. Ci, którzy jednak preferują diesle, będą mieć do wyboru 120-konny silnik 1,6 litra MultiJet II lub dwulitrową jednostkę MultiJet II w dwóch wariantach mocy: 140-konnej oraz 170-konnej. Obydwa silniki wyposażono w system Stop&Start.
Na polskim rynku ceny najmniejszego Jeep-a rozpoczynają się od 69 900 zł za wersję Sport z 110-konnym silnikiem 1.6 E.torQ z napędem na przednią oś i manualną, 5-stopniową skrzynią biegów. Chętni na wersję z dieslem muszą przygotować co najmniej 83 900 zł za wersję z motorem 1.6 MultiJet II.