Z/28 z lat 60-tych powstało z myślą o wyścigach serii Trans-Am klasy 2. Samochód miał mniejszy i lżejszy silnik, inne ustawienie układu kierowniczego i wytrzymałe zawieszenie. Na pokładzie brak było klimatyzacji czy automatycznej skrzyni biegów. Jego zdjęcia możecie znaleźć w galerii.
Współczesna wersja Z/28 kontynuuje historię legendy. Dostępna jest tylko z „manualem”, klimatyzacja oferowana jest za dopłatą a silnik jest uboższy o turbodoładowanie (dzięki temu stracił na wadze aż 136 kg) i teraz stał się wolnossącym V8. Poprawiono też przyczepność i siłę hamowania (węglowo-ceramiczne hamulce) a nadwozie stało się bardziej aerodynamiczne. Rezultat jest taki, że wersja Z/28 jest szybsza od zwykłego Camaro o 3 sekundy na każde okrążenie przejechane po torze testowym.
Jak mówi główny inżynier Z/28, Al Oppenheimer, „dla wielu kierowców Camaro Z/28 będzie zbyt radykalne, jednak prawdziwi miłośnicy wyścigów docenią jego sportowy charakter”. Wierzymy na słowo.
amis