Łada Niva to samochód, który kojarzą chyba wszyscy urodzeni przed 2000 rokiem. Kultowa już rosyjska terenówka, której historia sięga lat 70. ubiegłego wieku, produkowana jest w niemal niezmienionej formie i cieszy się niemałym powodzeniem na rodzimym rynku.
Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!
U nas niegdyś bardzo popularna ze względu na prostą konstrukcję, niską cenę i ponadprzeciętne możliwości jazdy w trudnym terenie. W tym miejscu warto jednak wyjaśnić kwestię nazwy, bo dla nas Niva zawsze będzie Nivą, ale tak naprawdę ta stara, poczciwa Niva nazywa się Łada 4x4.
W 2006 roku nazwę Niva przejął bowiem koncern General Motors – ówczesny właściciel marki – dla modelu Chevrolet Niva, opartego na konstrukcji Łady, ale jednak bardziej ucywilizowanego. Później drogi obu firm się rozeszły, Ładę przejęło Renault, ale nazwa Niva pozostała u GM.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Dopiero teraz sytuacja wraca niejako do normy, bowiem po niemal dwóch dekadach współpracy Amerykanie z General Motors zakończyli ostatecznie wszelką współpracę z Ładą, natomiast rosyjski producent AvtoVaz Group odkupił od GM udziały, jak i prawa do nazwy Niva.
Komentarze