Nowy czterocylindrowy silnik, wyposażony w układ wtrysku typu common-rail rozwija maksymalną moc 204 koni mechanicznych i produkuje 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Dzięki niemu, stara "stodziewięćdziesiątka" do 100 km/h przyspiesza w czasie jedynie 6,2 sekundy. Oznacza to, że jest szybsza niż model 190D z 1983 roku o 11,9 sekundy!
Maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm jest zaś dwukrotnie wyższy niż w sportowym modelu 190 E 2.5-16 Evolution, opracowanym na potrzeby serii wyścigów DTM. Równie interesujące jest to, że nowoczesny turbodiesel zużywa 2,4 litra oleju napędowego mniej niż słabszy o 72 koni mechanicznych silnik wysokoprężny modelu 190D sprzed 21 lat.
W porównaniu do obecnej C-klasy C250CDI BlueEFFICIENCY, stare auto jest lżejsze o 385 kg, ma mniejsze wnętrze oraz zdecydowanie gorsze bezpieczeństwo i aerodynamikę.
Komentarze
esper, 2009-09-03 16:42:24
auto motor i sport, 2009-09-03 15:30:14
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?