Podobnie jak pojazdy koncepcyjne Concept-X (zaprezentowany w 2005, w Tokio) oraz Prototype-X (2007 - Detroit) zapowiadały erę nowych modeli Lancer Sports Sedan i Lancer Evolution, Prototype-S idzie śladem wersji demonstracyjnej Concept-Sportback (2005 - Frankfurt), by przygotować rynek na nadejście modelu Lancer Sportback.
Premierę nowego modelu zaplanowano na drugą połowę roku. Będzie to wariant 5-drzwiowego hatchbacka z nowej rodziny modelu Lancer. Docelowo ma być najważniejszą wersją tego modelu na Starym Kontynencie, z przewidywanym współczynnikiem sprzedaży na poziomie 70% wszystkich zakupionych w Europie Mitsubishi Lancerów.
Prototype-S zostanie zaprezentowany w podobnej stylistyce ("rajdowy", stonowany odcień pomarańczy), jak Lancer Ralliart na zakończonych niedawno targach w Detroit. Pojazd będzie mógł pochwalić się wygodną w użytkowaniu tylną klapą bagażnika (liftgate) oraz funkcjonalnymi tylnymi siedzeniami.
Docelowi konkurenci Prototype-S to Alfa Romeo 156 i 159 Sportwagons (kryterium: dynamika jazdy) oraz Saab, ze swym legendarnym już modelem Saab 900 Turbo Combi-Coupé (kryterium: aspiracje).
Prototype-S łączy w sobie cechy modeli Concept-Sportback (ogólny zarys projektu), Lancer Evolution (wykonanie) oraz Lancer Ralliart (dzięki 240-konnemu dwulitorwem silnikowi z turbodoładowaniem o momencie obrotowym wynoszącym 343 Nm oraz dwusprzęgłową, sportową skrzynią biegów Twin Clutch SST i stałym napędem na obie osie poprzez aktywny, centralny mechanizm różnicowy - Mitsubishi Motors' Active Center Differential). Wyróżniać go również będzie zmodyfikowana osłona chłodnicy typu "Jet Fighter".
Informacja prasowa
Komentarze
auto motor i sport, 2008-01-29 10:28:32
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?