REKLAMA

Citroen C4 wchodzi do sprzedaży. Wiemy, ile kosztuje

Nowy Citroen C4 otwiera nowy rozdział w historii tego modelu. Jest mieszanką kompaktu i crossovera, łącząc w sobie poprzedniego C4 i C4 Cactusa. Znamy już cenę dla polskiego rynku.

Citroen C4 2020 Citroen C4 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 45 350 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Citroen C4 z kompaktowego hatchbacka przeobraził się w crossovera coupe. Ten rodzaj nadwozia zyskuje ostatnio na popularności, więc trudno się dziwić takiemu posunięciu. Druga rzecz to fakt, że nowy Citroen C4 zastępuje w ofercie zarówno nieobecnego już Citroena C4 hatchback oraz Citroena C4 Cactus, który nie nacieszył się długo obecnością na rynku. Tak czy inaczej oto jest – kompakt z nieco większym prześwitem - nowy Citroen C4 oraz jego elektryczny wariant e-C4.

W przypadku Citroena C4 będzie można wybierać pomiędzy napędem elektrycznym, benzynowym lub Diesla. Obecnie na rynku w klasie kompaktowej jest niewiele modeli, które oferują taką możliwość.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Napęd elektryczny i platforma pochodzą z Peugeota e-2008. Silnik elektryczny ma zatem 136 KM i 260 Nm, a litowo-jonowe akumulatory o pojemności 50 kWh pozwalają wg WLTP pokonać na jednym ładowaniu 250 km. Co ważne w 30 min będzie można w 80 proc. załadować baterie.

W gamie silników spalinowych pojawi się też benzynowy 1,2 PureTech w różnych wariantach mocy - 100, 130 i 155 KM oraz diesel 1,5 BlueHDI, również w kilku wersjach mocy - 100, 110 i 130 KM.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Citroen C4 – cennik

Citroen C4 ma na polskim rynku kosztować od około 73 tys. złotych - dokładnie 73,3 tys. złotych za wersję wyposażenia Live Pack z 100-konnym silnikiem 1.2 PureTech. W tej cenie od konkurencji nie dostaniemy za wiele, bo bazowe wersje modeli, na podstawowym poziomie wyposażenia, są z reguły droższe.

REKLAMA

REKLAMA

Dla porównania Volkswagen Golf z 90-konnym 1.0 TSI kosztuje od 75,5 tys. złotych (nie uwzględniając obecnej promocji), natomiast 110-konny wariant to już niemal 79 tys. złotych. W przypadku Forda Focusa mamy aż 78 900 zł za wariant 100-konny 1.0 EcoBoost, a 125 KM to już 82,4 tys. złotych.

Citroen C4 z silnikiem Diesla o mocy 110 KM i 6-biegową manualną skrzynią, w wersji wyposażenia Feel (wyższa niż Live Pack) to wydatek rzędu 90,5 tys. złotych, zaś niemal 108 tys. złotych zapłacimy za 130-konnego diesla w kolejnej wersji wyposażenia Feel Pack i z 8-biegowym automatem.

Jak przedstawiają się ceny elektrycznego wariantu e-C4? Podstawowy model Citroen e-C4 Live Pack to cena 125 tys. złotych, czyli poziom podobny jak u większości rywali, ustalony pod rządowe dopłaty - które swoją drogą okazały się jak dotąd dużym niewypałem. Z kolei w najwyższej wersji wyposażenia Shine elektryczny e-C4 kosztuje 145,5 tys. złotych.

Dla szybkiego porównania - najgorętsza bodaj premiera elektrycznego kompaktu to Volkswagen ID.3, którego bazowa wersja będzie co prawda mocniejsza (204 KM) i pozwoli na dalszą podróż (ponad 420 km na jednym ładowaniu), ale za to wyceniona jest na poziomie 155 tys. złotych, czyli o 30 tys. zł więcej niż e-C4.

Wygląda więc na to, że Citroen C4 (e-C4 w tym miejscu pomijamy, bo elektryczne modele są u nas wciąż marginesem rejestracji) ma szansę zaistnieć na naszych drogach w większej liczbie egzemplarzy, oferując to co kompakt oferować powinien, jednocześnie łącząc niektóre cechy crossoverów - tak bardzo dziś przez klientów pożądanych.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA