REKLAMA

Citroen C5 X: SUV, kombi, sedan – trzy w jednym

Citroen C5 X ujrzał dziś światło dzienne, prezentując oryginalną stylistykę i ciekawy pomysł na samochód uniwersalny. Czy producent nie przesadził, okaże się niebawem.

Citroen C5 X fot. materiały prasowe
Citroen C5 X
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 250 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Podczas oficjalnej prezentacji Citroena C5 X, usłyszeliśmy że to auto jest połączeniem najlepszych cech trzech rodzajów nadwozia – większego prześwitu SUV-a, pojemności kombi i stylu sedana. Dobrze jednak wiemy, że zbyt często takie genialne w swoim zamyśle rozwiązania nie znajdowały wielu fanów. Ale nie przesądzamy o tym, bo sprzedażowa premiera C5 X dopiero przed nami – gdzieś pod koniec roku. Póki co zobaczmy, co oferuje ten nietypowy model.

REKLAMA

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Citroen C5 X – nadwozie

Citroen C5 Xfot. materiały prasowe
Citroen C5 X

Francuski producent powraca do dobrych tradycji oferowania samochodów nietuzinkowych pod względem stylistyki. I tak też jest w tym przypadku. Citroen C5 X jest takim trochę „rozciągniętym” i „u-SUV-ionym” hatchbackiem, który designem nawiązuje do pokazanego niedawno modelu C4. Też zresztą będącego hybrydą kompaktowego hatchbacka i SUV-a. Projektanci z pewnością korzystali tu również z rozwiązań pokazanych w 2016 roku w koncepcyjnym CXperience.

Ocenę efektu końcowego pozostawiamy indywidualnej ocenie, a w tym miejscu dodajmy, że nadwozie mierzy 4805 mm długości, 1865 mm szerokości i 1485 mm wysokości, co plasuje go gdzieś okolicach Volkswagena Passata. Na uwagę zasługuje spory rozstaw osi, mierzący 2785 mm, który zaowocować ma ponadprzeciętną ilością miejsca na tylnej kanapie. Duży jest także 545-litrowy bagażnik z możliwością powiększenia do 1640 litrów.

Citroen C5 X – wnętrze

Citroen C5 Xfot. materiały prasowe
Citroen C5 X

W kabinie modelu C5 X zdecydowanie widać ostatnie modele Citroena, dlatego każdy, kto zna kokpit choćby nowego C4, poczuje się tu jak w domu. Mamy tu takie same cyfrowe zegary czy centralny 12-calowy ekran wystający ponad deskę rozdzielczą i ustawiony panoramicznie. W wyposażeniu jest także wyświetlacz przezierny, który w nowych Citroenach ma wiele do zaoferowania, a w C5 X został dodatkowo rozbudowany i zajmuje aż 21 cali przedniej szyby.

Citroen C5 X – napęd i silniki

Na tę chwilę wielu szczegółów dotyczących Citroena C5 X nie mamy, ale nietrudno się domyślić, że oferta napędów obejmie zarówno jednostki benzynowe, jak i hybrydy plug-in, z czego w topowej wersji moc systemowa sięgnie 225 KM. Maksymalna prędkość w trybie bezemisyjnym to 135 km/h, a zasięg EV na pełnym akumulatorze nie przekroczy 50 km.

Citroen C5 Xfot. materiały prasowe
Citroen C5 X

Wiemy natomiast o nacisku na wysoki komfort podróżowania. C5 X otrzyma fotele Advanced Comfort, a w wersjach z napędem hybrydowym seryjnie montowane będzie bardziej zaawansowane zawieszenie Advanced Comfort Active z trzema trybami pracy.

Więcej szczegółów poznamy niebawem, a cenowe przymiarki bliżej daty premiery sprzedażowej, która określona jest na okolice końca 2021 roku.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA