Citroen wprowadził połączenie świateł ksenonowych z LED-ami. Ta kombinacja pozwala uzyskać dużo lepszą wydajność świecenia i nie męczy tak oczu. Przy okazji nowe oświetlenie zużywa mnie paliwa. Także tylne lampy wyposażono w technologię LED razem z efektem 3D. Kierunkowskazy też zmieniono i teraz świecą dynamicznie, podobnie jak w Audi A8.
Klient będzie miał też spore możliwości indywidualizacji swojego DS-a. Do wyboru jest bogata paleta kolorów, wzoru i barwy felg, a także materiałów tapicerki. Ciężko będzie spotkać drugiego, identycznego Citroena DS3.
Zmiany objęły też silniki. Do wyboru będą dwa nowe diesle BlueHDi 100 i BlueHDi 120. Pierwszy spala 3.0 l/100 km, a drugi 3.6 l/100 km. Na czele silników stoi benzynowa odmiana Racing o mocy 207 koni mechanicznych. Dostępny też będzie słabszy 155-konny motor. Wszystkie spełniają normę Euro 6.
Razem z modelami DS3 i DS3 Cabrio Citroen oferuje system Active City Brake, który przy niskich prędkościach pomaga uniknąć kolizji. Sensor umieszczony na przedniej szybie, do prędkości 30 km/h, wykrywa samochody jadące w tym samym kierunku i w razie potrzeby hamuje za nas.