Nowego Citroena SpaceTourer można umieścić obok Nissana Evalia (osobowa wersja NV200) i Toyoty Proace. Nowe podwozie, oparte na modułowej platformie EMP2, (na której oparto też modele C4 Picasso i C4 Grand Picasso) zapewnia sporo miejsca we wnętrzu oraz pojemny bagażnik. Spacetourer jest dostępny w trzech długościach nadwozia:
- XS - długość 4,6 m, maks. poj. bag. 1978 litrów
- M - długość 4,95 m, maks. poj. bag. 2381 litrów
- XL - długość 5,3 m, maks. poj. bag. 2932 litrów
W zależności od rynku ma pojawić się też wersja przeznaczona dla 9 osób. Na parkingach łatwość wsiadania i wysiadania zapewniają odsuwane drzwi boczne otwierane automatycznie. Maksymalna ładowność wynosi 1400 kg.
Nowy Citroen oprócz sporych właściwości użytkowych, ma oferować też wysoki komfort podróżowania. Z przodu zastosowano zawieszenie typu McPherson ze stabilizatorem poprzecznym oraz nowego typu zawieszenie tylne z ukośnie ustawionym wahaczem. W zwykłych wersjach napęd przekazywany jest na przednie koła, opcjonalnie na cztery (firmy DANGEL).
W kabinie znajdziemy takie wyposażenie jak: bezkluczykowy dostęp, automatycznie sterowane drzwi boczne, nowy, 7-calowy, dotykowy ekran, funkcję Mirror Screen, umożliwiającą korzystanie ze smartfona, nawigację 3D, wyświetlacz HUD, czy tylną kamerę przedstawiającą widok z góry.
Citroen Spacetourer występuje w jeden z trzech wersji wyposażenia:
- SpaceTourer Feel i SpaceTourer Shine, dostępnych w trzech długościach nadwozia z 5, 7 lub 8 miejscami
- SpaceTourer Business, dostępnej w trzech długościach nadwozia, do przewozu od pięciu do dziewięciu osób.
- SpaceTourer Business Lounge, dostępnej w dwóch długościach nadwozia (M i XL), sześcio- lub siedmiomiejscowych. W zależności od potrzeb może służyć jako salon lub biuro „na kółkach”.
Do auta oferowane są tylko silniki Diesla:
- silnik 1.6 BlueHDi 95 ze skrzynią manualną: 5,5l/100 km i 144 g CO2/km,
- silnik1.6 BlueHDi 95 S&S ze skrzynią ETG6: 5,2l/100 km i 135 g CO2/km (w trakcie homologacji),
- silnik 1.6 BlueHDi 115 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,1l/100 km i 133 g CO2/km,
- silnik2.0 BlueHDi 150 S&S ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach: 5,3l/100 km i 139 g CO2/km,
- silnik2.0 BlueHDi 180 S&S ze skrzynią EAT6: 5,8l/100 km i 151 g CO2/km (w trakcie homologacji).
Premiera Citroena Spacetourer odbędzie się podczas marcowych targów w Genewie.