[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA

Citroen wycofuje się z rajdów WRC. Ogier w Toyocie

Citroen ogłosił, że po 18 latach obecności w rajdowych mistrzostwach świata wycofuje się z dalszej rywalizacji.

Citroen C3 WRC Citroen C3 WRC
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 43 440 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komunikatu Citroena spodziewaliśmy się już od pewnego czasu, bowiem mówiło się, że zniechęcony brakiem sukcesów od ostatniego mistrzostwa świata, wywalczonego w 2012 roku przez Sebastiena Loeba, zespół Citroena ma w planie rezygnację z WRC.

Teraz mamy już oficjalne potwierdzenie, choć Citroen tłumaczy odejście w nieco inny, dość osobliwy sposób. Jako powód podano... odejście Sebastiena Ogiera, który po raz kolejny zmienia barwy, przechodząc od nowego sezonu do zespołu Toyota Gazoo Racing.

Citroen zakomunikował, że odchodzi w związku z odejściem Ogiera i brakiem dostępnego kierowcy najwyższej klasy. Tymczasem na rynku pozostaje wielu utalentowanych kierowców, którzy prezentują wysokie umiejętności.

Co więcej, wydaje się, że jeśli Ogier zdobywał mistrzostwa świata najpierw w półfabrycznym zespole Forda, a później w Volkswagenie, to wystarczyłoby zapewnić mu konkurencyjne auto. A tak, Citroen od siedmiu lat pozostaje bez triumfu.

Zobacz także: oto, jak powstaje rewolucyjny Volkswagen ID.3

REKLAMA

REKLAMA

Przerwana została również zwycięska passa Ogiera, który w innych niż Citroen autach zdobywał tytuły mistrza świata sześć razy z rzędu, a w tym roku zajął dopiero trzecie miejsce, za kierowcami zespołów Toyoty i Hyundaia. Ten ostatni zdobył zresztą tytuł mistrza świata w klasyfikacji zespołów, podczas gdy indywidualny triumf należał do kierowcy Toyoty – Otta Tanaka.

Szkoda odejścia Citroena, bo to jeszcze mocniej uszczupla stawkę fabrycznych zespołów, których już teraz było zaledwie cztery – Hyundai, Toyota, Citroen oraz Ford. Nie jest też pewne, co stanie się z Finem Esapekką Lappim, który wciąż miał ważny kontrakt z Citroenem.

Z kolei Sebastien Ogier ma zostać przedstawiony jako podstawowy kierowca zespołu Toyota Gazoo Racing w przyszłym tygodniu. W japońskiej drużynie zobaczymy też Elfyna Evansa oraz Kalle Rovanperę. Możliwe, że Lappi trafi na miejsce, zwolnione przez Evansa w Fordzie. Zobaczymy.

Zobacz także: niezwykły pojedynek - KITT kontra GMC Drużyny A

REKLAMA

Citroen w WRC

Citroen rozpoczął swoją przygodę w cyklu WRC od startów modelu Scara WRC w 2001 roku. Już dwa lata później zespół zdobył swój pierwszy tytuł mistrza świata w klasyfikacji konstruktorów i później zdobywał go jeszcze siedmiokrotnie – w sumie osiem razy, w latach 2003-2005 z Xsarą WRC, 2008-2010 z C4 WRC oraz 2011-2012 z DS3 WRC.

Za wszystkimi tymi tytułami stoi legenda rajdów, Sebastien Loeb, który łącznie zdobył aż dziewięć tytułów mistrza świata w klasyfikacji kierowców. Passa Citroena zakończyła się wraz z odejściem Loeba.

Kubica mistrzem WRC2 w Citroenie

Przypomnijmy przy okazji, że jeden z mistrzowskich tytułów dla Citroena, w klasyfikacji WRC2, zdobył Robert Kubica. W 2013 roku Kubica zwyciężył w pięciu z siedmiu rajdów, w których startował, zapewniając sobie i zespołowi najwyższy stopień podium w klasyfikacji końcowej.

Ta sztuka nie udała się jak dotąd żadnemu innemu Polakowi. Najbliżej wyrównania wyniku i zdobycia tytułu mistrza świata WRC2 był w tym sezonie Kajetan Kajetanowicz, który ostatecznie zajął drugie miejsce i zdobył tytuł wicemistrza świata.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA